Naslov ORGANIZACIJA I KOMUNIKACIJA U POLITIČKIM PREDIZBORNIM KAMPANJAMA
Naslov (engleski) Organisation and communication in political preelection campaings
Autor Krešimir Končevski
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Član povjerenstva Tomislav Ivančević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Neven Šipić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Visoka poslovna škola Zagreb s pravom javnosti Zagreb
Datum i država obrane 2017-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Političke predizborne kampanje promidžbene su kampanje koje umjesto proizvoda ili usluge za svoj cilj imaju promovirati određenu političku opciju. Tema rada nastoji pokazati da postoje načini organizacije i metode provedbe političkih promidžbenih kampanja koje za rezultat imaju očekivan uspjeh određene političke opcije. Rad se bavi konkretnim zadacima organizatora u provedbi političkih predizbornih kampanja, nastojeći odgovoriti na pitanja kako uspješno organizirati, kampanju te kako i na koji način komunicirati u kampanji. U radu su korištena dugogodišnja i provjerena iskustva te vlastita zapažanja autora tijekom godina bavljenja ovim poslom i uspjeha koji su u praksi postignuti. Vlastite metode i zapažanja potkrijepljene su izvacima iz literature poznatih i priznatih stručnjaka iz područja političkog marketinga. Sadržaj se sastoji od dva glavna poglavlja, a to su organizacija političkih kampanja i komunikacija u političkim kampanjama. Osim ta dva glavna poglavlja postoji pregled primjene navedenog u konkretnoj predizbornoj kampanji gdje su ostvareni svi zadani ciljevi. U prvom se poglavlju govori o načinima organiziranja rada u kampanjama, sastavnim dijelovima te organizacije, sudionicima kampanja i nositeljima aktivnosti u kampanjama. Prezentirani su primjeri kako može izgledati struktura određene organizacije.
U drugom dijelu se govori o komunikaciji u kampanjama u odnosu na javnost kojoj je kampanja usmjerena. Opisane su metode komuniciranja, organiziranja komunikacije, odnosi prema medijima, kategorije komuniciranja i primjena komunikacijskih vještina koje se najčešće koriste u političkim predizbornim kampanjama.
Posljednji dio donosi pregled rada u konkretnoj kampanji za lokalne izbore održane 2017. godine, u kojoj su se primjenjivale opisane metode, s rezultatom koji spada među najuspješnije u tom izbornom ciklusu na području Republike Hrvatske. U konkretnom slučaju opisano je što se i kako radilo prema uputama iz ovog rada te na koji se način primjenom opisanih metoda došlo do rezultata.
Sažetak (engleski) Electoral campaigns are marketing campaigns that promote certain political option instead of a product or service.
The thesis presents different organisation modes and methods which, when implemented in a political marketing campaign, result in foreseen success of a political option in question.
The thesis deals with electoral campaigns staff's specific tasks performed in electoral campaigns, trying to answer questions such as how successfully organise campaign and how to communicate in the campaign.
The author presents examples and observation from his own experience he gained working in various campaigns over many years and success his campaigns achieved.
The author's personal methods are substantiated by extracts from works by well-known and acclaimed experts in the field of political marketing.
This paper is divided in two main chapters, thus organisation of political campaigns and communication in political campaigns.
Apart from the two main chapters, there is list of example activities implemented in a specific electoral campaign where all goals were achieved.
The first chapter presents modes of organizing campaign activities, basic elements of a political campaign, participants and activists in a campaign.
There are examples of organization structures presented in the paper.
The second chapter presents ways how to communicate message of a political campaign to the target public.
Communicating methods, organization of communication, ways of dealing with media, types of communication and implementation of communication skills most commonly used in electoral campaigns are described here.
The final chapter outlines activities performed in 2017 local electoral campaign, where the above mentioned methods were implemented and whose outcome was between most successful in its election cycle in the Republic of Croatia. Campaign activities, and the way they were performed by the guidelines shown in this paper along with the modes of method implementation, which led to successful results are described here.
Ključne riječi
izbori
kampanja
organizacija
komunikacija
politička stranka
kandidati
Ključne riječi (engleski)
election
campaign
organisation
communication
political party
candidates
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:179851
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-07-14 08:18:39