Naslov B2B MARKETING HRVATSKOG TURIZMA
Naslov (engleski) B2B MARKETING OF CROATIAN TOURISM
Autor Martin Vučković
Mentor Tomislav Ivančević (mentor)
Član povjerenstva Ivana Greguric (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tanja Grmuša (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Visoka poslovna škola Zagreb s pravom javnosti Zagreb
Datum i država obrane 2016-06-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Opća ekonomija
Sažetak Turizam je sveobuhvatna cjelina koja se može primijeniti na svakom području posebno s posebnim karakteristikama za svako područje posebno. Činjenica da se turizam razlikuje ovisno o geografskom području, društvenim okruženjima, političkim okruženju, itd. daje nam širok spektar mogućnosti kako ćemo pristupiti svakoj turističkoj destinaciji, atrakcijama i inovacijama kao marketingaši. Pošto je riječ o B2B marketingu u turizmu naš fokus kreiranja turističkog marketinga nije samo u promoviranju
... Više turističkih destinacija drugim poduzećima koja su potencijalna ciljana tržišta već prepoznavanje alternativa kojim bismo mogli unaprijediti postojeće turističke atrakcije proizvodima i/ili uslugama drugih organizacija kako bi pružili našim sadašnjim i budućim klijentima najbolju moguću uslugu u cilju ostvarivanja zadovoljstva klijenata i lojalnosti koja je cilj svakog marketinškog stručnjaka.
Svaku aktivnost koju želimo početi raditi potrebno je isplanirati pa tako i u B2B marketingu u turizmu, naravno planiranje je temelj budućih aktivnosti kojima će se poduzeće baviti u budućnosti stoga nakon što isplaniramo naše buduće aktivnosti potrebno je provesti istraživanje. Ovisno što istražujemo usmjeravamo naše kanale u smjeru odnosno prema cilju kako bismo dobili pravilne odgovore koje smo u prijašnjem koraku planirali, istraživanje u B2B marketingu u turizmu možemo shvatiti kao sljedeći korak nakon planiranja kao vrstu osigurača koji nam govori da smo na pravom putu provođenja B2B marketinških aktivnosti. Okruženja su izrazito važan faktor koji proizlazi iz istraživanja, upravo prema okruženjima u kojima se nalazima formiramo naše B2B marketinške kampanje iz razloga što su okruženja različita u svakoj zemlji posebno ,stoga moramo izrazito biti oprezni prilikom analiza okruženja jer ona upravo mogu biti granica između uspjeha i neuspjeha B2B kampanja. Analizom okruženja dobivamo uvid u situaciju određenog ciljanog tržišta na koje nastupamo možemo odrediti kanale kojima ćemo se prezentirati našim potencijalnim kupcima. Kanalima prezentiramo naše kampanje kupcima ,stoga su kanali izrazito biti jer putem njih potencijalni klijenti vide naše kampanje (fizički) te su upravo oni jedan od ključnih faktora u promocijskim aktivnostima. Nakon provedbe istraživanja možemo se fokusirati na izradu promotivnih aktivnosti koje prezentiramo klijentima, one su završna faza analize i izrade promotivnog procesa. Važno je napomenuti da ovdje marketinški proces ne prestaje već je početak kojim započinje provedba marketinških kampanji.
Kako smo već napomenuli svako turističko područje je različito stoga smo analizirali tri različita turistička središta svijeta na tri različita kontinenta (Sjeverna Amerika (SAD), Europa (Francuska) i Azija (Kina)) kako bismo predstavili njihove različitosti i kako one utječu na B2B marketing u turizmu. Identifikacija potreba na svakom od navedenih područja je ključna kako bi identificirali što je upravo potrebno svakome od ovih područja te u kojem smjeru orijentiramo naše kampanje i kako ih prilagođavamo kako bi one urodile plodom za što su izrazito važne analize koje smo naveli u prijašnjem dijelu ovog sažetka i s kojima ćemo se baviti u nastavku ovog završnog rada.
Tehnološke promjene su utjecale na svaki segment te ga unaprijedile, olakšale i ubrzale pa tako i u turizmu. Tehnološke promjene su dovele brojne inovacije na područje turizma, ono što je nama najpoznatije je olakšanje odredbe turističkih destinacija preko interneta te jednostavnost povezivanja s destinacijama koje su nam prije bile nezamislive, a koje su nam danas udaljene jednim klikom miša. Nadalje tehnologija je utjecala na nastanak globalizacije koja nam pruža bolju povezanost među zemljama svijeta i lakoću poslovanja. Tehnologija je B2B svijetu otvorila nova vrata te omogućila da turistički proizvodi i/ili usluge putuju bez prepreka na putu i da sigurno dođu do njihovog cilja.
Govoreći o razvoju turizma u svijetu pa tako i u Hrvatskoj, tehnološka povezanost nam je omogućila lakši protok gostiju iz cijeloga svijeta što pokazuju informacije da broj gostiju iz godine u godinu raste. U posljednjem dijelu našeg završnog rada bavit ćemo se B2B marketingom hrvatskog turizma u kojem ćemo analizirati tri dijela Republike Hrvatske (Grad Zagreb, Kontinentalnu Hrvatsku – Hrvatsko Zagorje i područje Jadrana). Analizirat ćemo potencijale svake od navedenih područja Republike Hrvatske te koji su potencijali u B2B marketinga na području turizma. Nadalje provodili smo istraživanje naših trista koji posjećuju Hrvatsku te na temelju tih podataka donijeli smo zaključak na koja se tržišta orijentirati te što je potrebno za formiranje uspješnog B2B marketinga u turizmu. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) B2B marketing in tourism is available in every form of the companies conected to tourism. The need of it in business is inevitable because tourism in Croatia brings huge benefit, so the companies are interested to place their products to that multicultural market which merges throughout the year. B2B marketing connects companies which provide exact service customer need. So if we don't have tools needed to make a product, we will not have a product or a service. B2B business is exactly
... Više the tool Companies need to create tourist products of any shape. Marketing in B2B appears because of the great number of companies which want to provide tools for construction of a product or a service. Big competition has forced the companies to orientate on advertising and all other steps in process of classic marketing. New trends and behaviour of new tourists, who look up for universal tourist products for the smallest price possible, have brought to the merge of tourism in specialized online application which help them to connect them with the wanted destinations. We must not forget B2B marketing in case where company can pay so that its name appears among favourites on the tourist destination offers. Internet and constant awereness have brought us to the facts that marketing slowly moves away from its original facts, where long reserch was needed, and now we are in new period where all could be changed by individual research which woud be made by program, and the same program would send research to targeted group. Tourism in Croatia is slowly adjusting to the new trends and they are the right way for successfull B2B campain in tourism. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
B2B
marketing
Hrvatska
turizam
istraživanje
tržište
tehnologije
svijet
Ključne riječi (engleski)
B2B
marketing
Croatia
tourism
research
market
technology
world
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:318243
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-06-30 10:15:45