Naslov MEDIJSKA KOMUNIKACIJA I MEDIJSKI UTJECAJ U SUVREMENOM DRUŠTVENOM I KULTURNOM KONTEKSTU NA PRIMJERU BBC-A
Naslov (engleski) Media communication and media influence in a contemporary social and cultural contex - BBC example
Autor Petra Gospodnetić
Mentor Dorotea Milas (mentor)
Član povjerenstva Neven Šipić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Čudina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Visoka poslovna škola Zagreb s pravom javnosti Zagreb
Datum i država obrane 2017-10-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Masovni mediji
Sažetak Od početka nastanka medija poznajemo tisak, a u današnje vrijeme mediji su se modernizirali te prate korak tehnološkog razvoja. Medijska manipulacija je jak čimbenik u suvremenom društvu. Utjecaj sadržaja postao je neizbježan jer smo sa svih strana okruženi medijskim porukama. Medijska komunikacija putem novih medija je ključ današnjeg društva upravo zbog njezine lake dostupnosti. Svi su korisnici zadovoljni brzinom i jednostavnošću međusobnog komuniciranja te takav način komunikacije, upravo zbog toga, lako privlači nove korisnike. S obzirom na to da postoje različite vrste masovnih medija i s obzirom na različite načine njihova širenja, u društvu je lako vidljiva razlika među dobnim skupinama. Očita je sve veća uloga medija u odgoju društva. Potrebno je pripaziti na medijsku pismenost kako zajednica ne bi bila izložena pogrešnom utjecaju. Unatoč brojnim prednostima i koristima dostupnim putem masovnih medija, kod medija je prisutna i manipulativna strana. Cilj medija je da postignu popularnost što im donosi dobit. BBC je u suvremenom društvu vodeća medijska kuća koja svojim kanalima i sadržajem educira i informira korisnike diljem svijeta o različitim temama. BBC Worldwide izuzetno je važan u poslovanju BBC-a jer sa svojom djelatnošću pridonosi širenju popularnosti i prikupljanju publike. BBC Worldwide priskrbio je veliku dobit BBC-u reklamama i stvaranjem svjetski popularnih brandova. BBC Worldwide je njegov uspješan partner jer slijedi njegovu misiju kojoj je cilj informirati i zabaviti gledatelje. BBC pokriva raznolik sadržaj te se grana na više kanala posebnog žanra. Zato BBC ima veliku publiku jer je dostupan širom svijeta i nudi teme koje zadovoljavaju razne ukuse i interese poput hrane, dizajna, raznih žanrova filmova, dokumentarnih emisija i povijesnih sadržaja. Društvene mreže danas su sredstvo funkcioniranja zajednice te je bez njih teško zamisliva tako laka komunikacija. BBC je dostupan i na društvenim mrežama poput Twittera, Facebooka i YouTubea što omogućava lakšu informiranost i lako dostupnu edukaciju. Sadržaj koji se nalazi na društvenim mrežama BBC-u nudi izravnu povratnu informaciju o tome kako korisnici reagiraju na konkretne sadržaje te kakvo je njihovo razmišljanje o samom BBC-u. Svakodnevno je aktivan i dosljedno ažurira informacije o aktualnim događajima, trudi se biti vjerodostojan čemu može zahvaliti tako veliku svjetsku popularnost.
Sažetak (engleski) Ever since the beginning of the emergence of the media we have known the print, while nowadays the media have become modernized and they keep pace with technological development. Media manipulation is a strong factor in modern society. The influence of the content has become inevitable because we are completely surrounded by various messages of the media. Media communication via new media is the key of modern society and because of its accessibility the users are pleased with the speed and simplicity of communicating with each other, which is why this way of communication easily attracts new users. Since there are various types of the mass media, as well as ways of their expansion, the difference between age groups is clearly visible in society. It is obvious that the role of the media in educating the society is increasing. It is important to promote media literacy so that the public would not be exposed to the wrong influence. In spite of many advantages and benefits provided by the mass media, the media also have a manipulative side. The aim of the media is to gain popularity which grants them profit. In modern society, the BBC is the leading media company which educates and informs its users from all over the world on various topics via its various channels and content. BBC Worldwide is very important in the BBC’s business because it contributes to gaining popularity and attracting an audience. BBC Worldwide achieved a great profit for the BBC with its commercials and by creating worldwide popular brands. BBC Worldwide is the BBC’s successful partner because it follows its mission which aims to inform and entertain the viewers. The BBC provides its viewers with a variety of content and it consists of several channels of different genres. The BBC has a large audience because it is available all over the world and it offers topics that appeal to different tastes and interests such as food, design, various movie genres, documentaries and historical content. Social media are the means of the functioning of social communities and such simple communication is hardly imaginable without them. The BBC is also accessible through social media such as Twitter, Facebook, and YouTube, which provides even easier access to information and education. The content which can be found on social media provides the BBC with direct feedback about the ways the users react to specific content and about their opinion on the BBC. It is active every day, it consistently updates information on recent events and it makes an effort to be trustworthy, thanks to which it is popular worldwide today.
Ključne riječi
utjecaj
mediji
manipulacija
edukacija
društvene mreže
BBC
BBC Worldwide
Ključne riječi (engleski)
influence
media
manipulation
education
social networks
BBC
BBC Worldwide
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:331702
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-25 16:44:08