Naslov VANJSKOTRGOVINSKI ASPEKTI UVOZA I STRATEGIJA ULASKA KUĆANSKIH VODOINSTALATERSKIH INSTALACIJA NA TRŽIŠTE REPUBLIKE HRVATSKE
Naslov (engleski) Foreign trade aspects of import and entry strategy for home plumbing installations on Croatian market
Autor Domagoj Karabaić
Mentor Dijana Vuković (mentor)
Član povjerenstva Predrag Čudina (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dorotea Milas (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Visoka poslovna škola Zagreb s pravom javnosti Zagreb
Datum i država obrane 2017-10-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Međunarodna ekonomija
Sažetak Vodoinstalacije pripadaju djelatnostima koje, bez obzira na ubrzani tehnološki razvoj zbog kojeg prestaje potreba za mnogim zanimanjima, ne gube na aktualnosti, što zbog gradnje novih objekata u koje treba ugraditi nove vodovodne cijevi, što zbog zamjene dotrajalih cijevi u već postojećim objektima. To je razlog zbog kojeg se entuzijasti koji žele pokrenuti poslovanje ne trebaju previše bojati manjka posla, jer će uz nešto volje i motivacije za rad zasigurno uspjeti u ovoj struci.
Izbor materijala za rad je zaista velik, od najosnovnijih dijelova kao što su cijevi i razni nastavci, do onih manje poznatih, ali s vremena na vrijeme itekako potrebnih.
Otvaranje vodoinstalaterskog obrta se ne razlikuje od otvaranja obrta u bilo kojoj drugoj profesiji. Prvi korak koji poduzeće mora poduzeti je napraviti kvalitetnu STP analizu. Nakon što analiza pokaže gdje je najpovoljnije pozicionirati se, koga targetirati, prelazi se na marketing i širenje glasa o poduzeću.
Postoje različite strategije koje poduzetnici mogu koristiti radi lakšeg ulaska na tržište. Iako se previše ne vide u vodoinstalaterskom biznisu, strategije kao što su leasing ili franchising su solidno rješenje za početak poslovanja.
Konkurencija na tržištu je izuzetno jaka, stoga je izuzetno važno znati realno procijeniti koje su slabosti i snage poduzeća. Postoje razni alati koji daju uvid u snage i slabosti te pokazuju gdje ima mjesta za napredak u odnosu na konkurenciju i što bi trebalo izbjegavati u budućnosti.
Ovisno o ambicijama poduzetnika, proširenje obrta na strane države je uvijek opcija ako se ustanovi da prostora za napredak još ima, a ne može ga se postići na domaćem tržištu. Izlazak na druga tržišta je podvig koji dolazi s dodatnim zadacima, strano tržište se mora prvo istražiti, vidjeti kakva je situacija, koji su potencijalni konkurenti, kakva je kultura te države na koju se proširuje. Tek kada se dobije čitava slika stranog tržišta, može se djelovati i prošriti.
Što se tiče samog uvoza vodoinstalaterskih materijala, ono se ne razlikuje od ostalog uvoza. Bilo da se poduzeće bavi samo prodajom vodoinstalaterske opreme ili nudi i usluge montaže, ono mora pronaći trgovca koji na veliko prodaje i od kojeg će kupovati materijal potreban za obavljanje djelatnosti. Case study pokazuje kako izgleda jedna takva transakcija materijala. Kupac izradi narudžbu željene opreme, pošalje ju prodavatelju koji potvrđuje ima li traženi materijal, sprema ga i isporučuje kupcu. Put kojim roba prolazi može biti različit, od broda ili aviona do vlaka ili običnog kamiona
Naravno, u pozadini te transakcije se odvijaju još neki pregovori. Pregovori oko incotermsa koji su izuzetno bitni jer određuju tko plaća prijevoz materijala i do kuda, određuju tko je odgovoran ako se materijal ošteti. Također, postoji nekoliko incotermsa po kojima je roba osigurana od bilo kakvih oštećenja.
Veliki dio prekogranične kupnje odvija se na carini, pogotovo ako se kupuje van granica Europske unije. Osim uobičajene dokumentacije potrebne prilikom uvoza postoje i određene necarinske prepreke koje mogu predstavljati probleme. Kvalitativna i kvantitativna ograničenja su samo neka od mogućih prepreka ulaska robe u državu.
Sažetak (engleski) Plumbing is a profession which, regardless of advanced technological development which reduces the need for numerous professions, does not cease to be present on the market, either because of new buildings which require new plumbing installations, or due to replacement of worn-out pipes in existing buildings. For this reason, those enthusiasts who wish to start their own business need not fear the lack of work since, with a little bit of will and motivation, they will undoubtedly succeed in this profession.
The choice of materials is truly large, ranging from basic ones like pipes and various fittings, to the less known, yet occasionally indispensable ones.
Opening a plumbing business does not differ from opening any other type of business. The first step a company should do is to make a quality STP analysis. After the analysis has shown the most favourable point at which to be positioned and the target group, marketing and spreading the word about the company will follow.
Entrepreneurs can use different strategies to facilitate market entry. Although they are not too visible in plumbing business, strategies like leasing or franchising present a solid solution for initiating business operations.
The competition on the market is extremely strong, therefore it is of utmost importance to provide a realistic estimate of company's strengths and weaknesses. Various tools provide an insight into strengths and weaknesses and show possible room for improvement in comparison with competition, as well as things to be avoided in the future.
Depending on entrepreneur’s ambitions, expanding business abroad always presents an option should it be estimated that there is a certain room for improvement there which cannot be achieved in domestic market. Entering new markets is an effort which brings additional requirements, as a foreign market should first be explored and it is necessary to estimate the situation, potential competition and culture of the target country. It is only upon obtaining the overall picture of a foreign market that it is possible to act and expand.
When it comes to importing plumbing materials, it does not differ from any other import. Regardless of whether a company's business operations include only the sale of plumbing equipment or whether it also offers installation services, the company should find a wholesaler from whom it will buy the material for its business operations. The Case Study shows what a transaction in question looks like. The buyer orders the equipment, sends it to the seller who confirms the availability of requested material, which is then packaged and delivered to the buyer. The material may be delivered by various means of transport, including boat, airplane, train or truck.
In the background of all those transactions there are certain negotiations. Incoterms negotiations are very important because they define who pays for the transport and to which destination, and they determine the responsibility for possible damage of the material.
A large portion of cross-border purchase takes place at the customs, especially if the purchase is made outside the European Union. Apart from standard import documentation, non-tariff barriers may also pose problems. Quality and quantity limitations present only some of possible non tariff barriers for importing the material into the country.
Ključne riječi
vodoinstalacije
međunarodni marketing
marketing koncepcija
uvoz
strategija
tržište.
Ključne riječi (engleski)
plumbing
international marketing
marketing concepts
import
strategies
market
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:114233
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: Stručni/a specijalist/ica marketinga i komunikacija (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-25 16:49:38