Naslov MARKETING U DJELATNOSTI OČNE OPTIKE
Naslov (engleski) Marketing in eye optics sector
Autor Martin Birk
Mentor Goran Luburić (mentor)
Član povjerenstva Neven Šipić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dorotea Milas (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Visoka poslovna škola Zagreb s pravom javnosti Zagreb
Datum i država obrane 2017-11-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Definicije marketinga se uvelike razlikuju, ali u svakoj od njih se naglasak stavlja na dobar odnos s potrošačem. Da bi odnos s potrošačem bio kvalitetan on mora biti zadovoljan kupljenim proizvodom. U tom procesu marketinški menadžeri imaju ključnu ulogu. Pri svakom početku stvaranja proizvoda, njegove distribucije i prodaje važno je sastaviti marketinški plan. Ovisno o veličini tvrtke, marketinške poslove može obavljati jedna ili više osoba. Ako je uključeno više osoba, one moraju dobro poslovno surađivati radi postizanja krajnjeg cilja, a to je zadovoljstvo kupca. S obzirom da se potrebe i želje samih kupaca iz dana u dan mijenjaju, nije dovoljna samo suradnja i ideja marketinških menadžera, već je potrebno svakodnevno pratiti novitete na tržištu.
Krajnji proizvodi koje kupac kupuje samo su dio cjelokupnog procesa od proizvodnje do korištenja istih. Najveći dio procesa je vezan za poslovni marketing. Iako je poslovni marketing dominantni dio ukupnog marketinga, on je često puta zapostavljen, a gledajući na profitabilnost poslova, svaki neuspjeh u funkcioniranju upravo tog marketinga može dovesti do gubitaka. Za kvalitetno poslovanje tvrtke tj. dobre prezentacije i distribucije proizvoda važno je napraviti istraživanje tržišta. Upravo se na temelju same analize tržišta stvaraju ideje i proizvod postaje spreman za plasman na tržište.
Kao i u svim drugim tvrtkama, tako je i u optikama marketing od izričitog značenja. Svaka optika da bi privukla, i još važnije zadržala svog klijenta/kupca mora biti po mnogo čemu drugačija od konkurenata. To najčešće postiže različitim načinima oglašavanja i prezentacijama. Da bi se neki marketinški stručnjak bolje upoznao sa svijetom prodaje optičkih pomagala, on mora biti dobro upoznat sa svim segmentima stvaranja istih kao što je proizvodnja, distribucija, odabir i prodaja.
Sažetak (engleski) There are various definitions of marketing, but every one of them stresses the importance of a good relationship with the consumer. The only way the relationship can be high-quality is if the consumer is satisfied with the bought product. Marketing managers have a key role in that process. Every initiation of creating a product, it’s distribution and its sale has to have a marketing plan. Depending on the size of the company, marketing jobs can be done by one or more individuals. If there are more people included they need to cooperate to accomplish the desired end goal, and that goal is the satisfaction of costumers. Needs and wishes of costumers change every day. That’s why cooperation and ideas of marketing managers aren’t enough to satisfy costumers’ needs. They also need to keep track of novelties and trends on the market.
The end products that the costumers buy are only a part of a bigger process that starts with the production and ends with the usage of a product. The biggest part of the process is strongly connected to business marketing. Even though business marketing is the dominant part of the entire marketing, it is commonly neglected. Looking at the profit of businesses, every failure in business marketing can lead to considerable losses. It is important to research the market for a high-quality management of a company, a good presentation and distribution of a certain product. Based on the analysis of the market, ideas are made and the product is ready to be placed on the market.
Just like in every other company, marketing is of high importance in optical companies. To attract costumers and more importantly to make them long time costumers, every optical company has to be somewhat different from its competitors. They accomplish that with different kinds of advertising and presentations. To be familiar with the market of optical devices a marketing expert has to have knowledge of every segment of the device’s creation which implies the production, distribution, selection and the sale of the device.
Ključne riječi
Marketing
očna optika
optika
B2B
Ključne riječi (engleski)
Marketing
optics
B2B
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:806986
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-11-10 10:36:03