Naslov PLANIRANJE KAO FUNKCIJA MENADŽMENTA
Naslov (engleski) Planning as a management function
Autor Dominik Ranteš
Mentor Ivan Tolić (mentor)
Član povjerenstva Goran Luburić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Čudina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2018-07-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Planiranje je nezaobilazan proces u poslovanju svakog poslovnog subjekta te je ujedno i polazna funkcija menadžmenta na koju se sve ostale nadovezuju. Planiranjem se usmjeruje poslovanje jer se donose odluke o tome što, kako i kada bi trebalo nešto učiniti da bi se ciljevi poduzeća mogli ostvariti. Primarna je odgovornost planiranja na menadžerima, bez obzira na to kojoj razini menadžmenta pripadaju (vrhovnom menadžmentu, srednjem menadžmentu ili nižem menadžmentu). Razine menadžmenta usko su povezane s vrstama planiranja (strateško, taktičko i operativno planiranje). U tijeku planiranja menadžeri na svim razinama predviđaju moguće situacije i donose odluke za poduzimanje potrebnih konkretnih aktivnosti, kojima se smanjuje stupanj rizika u poslovanju te se donose smjernice za što kvalitetnije i stabilnije funkcioniranje poduzeća. Sve aktivnosti planiranja usmjerene su u konačnici na iskazivanje što ekonomičnijeg i profitabilnijeg rezultata poslovanja, a to je prikazano i na primjeru hotelijersko-ugostiteljskog poduzeća Turist d.o.o. iz Varaždina. Iako je polazni input i najveća odgovornost na vrhovnom menadžmentu (predsjedniku uprave, odnosno direktoru poduzeća), podjednaku važnost imaju i svi ostali menadžeri na nižim razinama (na primjer direktori u pojedinim sektorima, voditelji poslovnih jedinica i dr.). Svi oni, iako imaju različite zadatke vezano uz ostvarivanje planova, funkcioniraju kao cjelina i podjednako su odgovorni za ostvarivanje planiranih aktivnosti tj. za uspješnost poslovanja poduzeća. Navedene činjenice o važnosti i značaju planiranja u funkciji menadžmenta, opravdane su provedenim istraživanjem putem on-line anonimne ankete na uzorku od 100 ispitanika (radno mjesto u kategoriji menadžmenta).
Sažetak (engleski) Planning is an unavoidable process in the business of any business entity and is also a starting management function, on which all others are connected to. Planning guides business because it's a decision-making process in which is decided what, how and when should something be done so the company goals could be achieved. The primary responsibility of a manager is planning, regardless of their management level (top, middle or lower management). The management levels are closely related to types of planning (strategic, tactical and operational planning). During planning, managers at all levels predict possible situations and make decisions to take specific measures, which reduce the levels of risk in business and bring recommendations for a better and more stable operation of a business entity. All planning activities are aimed to make a more economical and profitable operation of a business, which is shown on an example of the company Turist d.o.o. from Varaždin. Although the initial input and the greatest responsibility is on the top management level (Director of the company), all the other managers at lower management level have the same importance (certain sector Directors, heads of business units etc.) All of them, although having different tasks related to plan realization, function as a group and are equally responsible for the implementation of the planned activities and business success. These facts about the importance and value of planning in management are justified by a research using anonymous online survey methods on a sample of a hundred participants (working position in the management category).
Ključne riječi
menadžment
planiranje
poduzeće
Turist d.o.o.
Ključne riječi (engleski)
management
planning
business
Turist d.o.o.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:979466
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-07-17 12:28:50