Naslov | ULOGA UPRAVLJANJA KVALITETOM U STRATEGIJI MARKETINGA VISOKOG OBRAZOVANJA |
Naslov (engleski) | The role of quality management in higher education marketing strategy |
Autor | Suzana Lončarić |
Mentor | Predrag Čudina (mentor) |
Član povjerenstva | Željka Zavišić (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Neven Šipić (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb |
Datum i država obrane | 2018-11-22, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing |
Sažetak | Upravljanje kvalitetom je izuzetno važan element strategije marketinga u visokom obrazovanju. Kvaliteta kao dio strategije marketinga osigurava konkurentsku prednost organizacije visokog obrazovanja koja svoj rad temelji na upravljanju kvalitetom. Upravljanje kvalitetom trebalo bi biti sastavni dio strategije marketinga svih visokoobrazovnih institucija. Bolonjski sustav obrazovanja, koji se provodi i u Republici Hrvatskoj, veliku važnost posvećuje upravljanju kvalitetom visokog obrazovanja. Sustav upravljanja kvalitetom mora obuhvaćati sve segmente visokog obrazovanja, od samih studijski programa pa sve do obrazovanja za zanimanjima koja će zadovoljiti potrebe na suvremenom tržištu rada. Također je važno sustav kvalitete provoditi i među djelatnicima i studentima visokog učilišta. Ustanove za visoko obrazovanje uvode norme kvalitete, a jedna od normi koje koriste ustanove za visoko obrazovanje je ISO 9001, međunarodni standard koji sadržava zahtjeve za sustav upravljanja kvalitetom. Predmet ovoga rada se odnosi na upravljanje kvalitetom kao dijela strategije marketinga visokog obrazovanja. Cilj rada je utvrditi utjecaj upravljanja kvalitetom na strategiju marketinga visokog obrazovanja. Također je važno definirati sustav upravljanja kvalitetom u visokom obrazovanju kao i definirati marketing i strategiju marketinga u visokom obrazovanju. Hipoteza rada glasi: na temelju analize upravljanja kvalitetom u visokom obrazovanju, može se zaključiti da kvaliteta predstavlja važan alat u strategiji marketinga visokog obrazovanja. U istraživanju su korištene slijedeće znanstvene metode: metoda analize i sinteze, metode indukcije i dedukcije, metoda klasifikacije, metoda kompilacije i metoda deskripcije. Nakon provedenog istraživanja, rezultati pokazuju da je potvrđena temeljna hipoteza rada, odnosno da kvaliteta predstavlja temeljni alat u strategiji marketinga visokog obrazovanja. Kao primjer o radu prikazano je upravljanje kvalitetom u strategiji marketinga na Poslovnom veleučilištu Zagreb te je kroz praktične primjere prikazan rad ustanove vezan uz upravljanje kvalitetom. |
Sažetak (engleski) | Quality management is an extremely important element of marketing strategy in higher education. As part of that marketing strategy, quality provides the competitive advantage for those higher education organization that based their work on quality management. Quality management should be an integral part of marketing strategy of all higher education institutions. In the Bologna system of education, which is also implemented in the Republic of Croatia, great importance is given to the management of the quality of higher education. Quality management system must cover all segments of higher education, from study programs themselves, to education in occupations that will meet the needs of the modern labour market. It is also important to implement a system of quality among both the employees and students of higher education institution. Higher education institutions therefore introduce quality standards, one of which is ISO 9001, an international standard that contains requirements for a quality management system. This paper deals with quality management as part of a marketing strategy for higher education. The aim of the paper is to determine the impact of quality management on the marketing strategy of higher education. It is also important to establish a quality management system in higher education as well as to define marketing and marketing strategy in higher education. The hypothesis of the work is: By analyzing the quality management in higher education, it can be concluded that quality is an important tool for the marketing strategy of higher education. The following scientific methods have been used in the research: method of analysis and synthesis, induction and deduction methods, classification method, compilation method and descriptive method. The results of the conducted research show that the basic hypothesis of this paper has been confirmed; in other words, quality is a fundamental tool in the marketing strategy of higher education. An example used in this paper is quality management in the marketing strategy of the Zagreb School of Business, whose activities related to quality management are presented through practical examples. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:180:373904 |
Studijski program | Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: Stručni/a specijalist/ica marketinga i komunikacija (struč. spec. oec.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Pristup korisnicima matične ustanove |
Uvjeti korištenja | ![Ikona licence Zaštićeno autorskim pravom.](/sites/all/modules/dabar/dabar_modules/dabar_core/includes/cc_pics/cc_all.png) |
Datum i vrijeme pohrane | 2018-11-29 09:15:14 |