Naslov UTJECAJ MEDIJA NA DJECU
Naslov (engleski) Impact of media on children
Autor Anđelka Krčalić
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Član povjerenstva Sanja Rocco (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dorotea Milas (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2018-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Masovni mediji
Sažetak S obzirom na to da su mediji postali neizostavan i nezaobilazan dio svakodnevnog života te pokušavaju utjecati na različita gledišta društvenog i obiteljskog života, radom se željelo uvidjeti, na koji način mogu utjecati na djecu i mlade, koja im je uloga i koje su vrste medija. Mediji su sredstvo oblikovanja stavova i postupanja u svakodnevnom životu. Ponekad, intenzivno utječu na ljude, tako da ljudi toga nisu niti svjesni. Od najranijeg djetinjstva djeca su izložena utjecaju medija. Može se reći kako mediji imaju važnu ulogu u odgoju djece. Ovisno o vremenu provedenom uz medije i sadržajima koje nude, djeca primaju ponekad pozitivne, a ponekad negativne informacije koje mogu utjecati na njihovo ponašanje. Većina djece prekomjerno je izložena medijima, a u većini vremena to se odvija i bez nadzora roditelja ili druge odgovorne osobe. Pretjerana izloženost medijima i njihov negativan utjecaj otežava odgoj djece. Kao još jedan bitan problem negativnog utjecaja medija, koji može ostaviti duboke posljedice na djecu je nesvjesnost i medijska nepismenost roditelja. Zato je medijska pismenost, kako roditelja tako odgojitelja i nastavnika, vrlo bitna. Utjecaj medija, mogu donekle kontrolirati medijski pismeni i kompetentni roditelji i odgojitelji, koji kao takvi mogu kvalitetnije odabrati sadržaj kojemu će dijete biti izloženo te ih upoznati sa dobrim i lošim stranama medija. Koliku ulogu, na koje načine te koliko dugoročno će mediji imati posljedice na djetetov život nije moguće s preciznošću reći niti izmjeriti. Samo se može reći da uz brojne negativne posljedice, mediji mogu i pozitivno utjecati na odgoj i odrastanje djeteta.
Sažetak (engleski) Since the media have become an inevitable and unavoidable part of everyday life and are trying to influence the different perspectives of social and family life, the work sought to see how they can affect children and young people, who are their roles and what kind of media are. Media are a means of shaping attitudes and behaviors in everyday life. Sometimes, they have an intense influence on people so that people are not even aware of it. From the earliest childhood, children are exposed to the influence of the media. It can be said that the media play an important role in the upbringing of children. Depending on the time spent with the media and the content they off That is why media literacy is very important both for parents and for educators. The influence of the media can somewhat be controlled by media literate and competent parents and educators, who as such can better select the content that the child will be exposed to and acquaint them with the good and bad sides of the media. What role and how long the media will have on the child's life can not be said with precision or measured. It can only be said that with numerous negative consequences, the media can also positively influence the child's upbringing and growing up er, children sometimes receive positive and sometimes negative information that may affect their behavior. Most children are exposed to excessive exposure to the media, and in most cases this is done without supervision of a parent or other responsible person. Excessive exposure to the media and their negative impact makes it difficult for children to grow up. As another important issue of the negative impact of the media, which can leave profound consequences on children, is the unconsciousness and media literacy of parents.
Ključne riječi
mediji
vrste medija
utjecaj na djecu
odgoj djece
medijska pismenost
Ključne riječi (engleski)
media
media types
influence on children
child reading
media literacy
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:211723
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-01-18 09:53:48