Naslov | MOBILNO BANKARSTVO |
Naslov (engleski) | Mobile banking |
Autor | Josipa Tipurić |
Mentor | Oliver Hip (mentor) |
Član povjerenstva | Neven Šipić (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Ivan Tolić (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb |
Datum i država obrane | 2019-03-28, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Informacijski sustavi i informatologija |
Sažetak | U suvremenom svijetu internet i informatičke tehnologije imaju važan utjecaj na razvoj trgovine. Prednosti koje pruža elektronički način poslovanja očituju se u smanjenju troškova poslovanja, kraćem vremenu isporuke, većem izboru robe i usluga. Između ostalog, takav način poslovanja skraćuje vrijeme između plaćanja i prijema roba ili usluga. Broj korisnika interneta svakim je danom sve veći, a današnja nam informatička tehnologija omogućuje sofisticiranije prodajne procese. Zahvaljujući takvom snažnom napretku tehnologije, istovremeno se razvijaju i bankarske informatičke tehnologije jer su banke prepoznale njezin velik potencijal u svojem svakodnevnom radu.
U ovom će se završnom radu opisati primjena suvremene informatičke tehnologije u bankarskom sustavu. Danas banke sve manje posluju na tradicionaln način, odnosno u poslovnicama, a sve više koriste se novim distribucijskim kanalima za interakciju s klijentima. U radu je prikazana nova tehnologija koja omogućuje obavljanje velikog broja usluga za koje bismo obično morali stajati u redovima u poslovnicama banaka. Prije svega, riječ je o mobilnom bankarstvu. Razvoj mrežnih tehnologija u svijetu odražava se i na Hrvatsku. Statistike potvrđuju da je sve veći broj korisnika usluga mobilnog bankarstva. Iako suvremeno bankarstvo, zbog brojnih prednosti, ima sve veći broj zadovoljnih korisnika, suočava se i s različitim izazovima, kao što je pitanje sigurnosti. Tema je ovog rada detaljno prikazati mogućnosti korištenja mobilnog bankarstva na primjeru Zagrebačke banke koja je upravo zbog svoje inovativnosti jedna od vodećih banka u Hrvatskoj. Istraživanja u ovom radu potvrđuju da je tradicionalno bankarstvo u samo nekoliko godina doživjelo ozbiljnu promjenu jer mobilno bankarstvo ima sve veći broj korisnika. Ipak, uvijek će postojati potreba za ljudskim resursima u radu suvremenih bankarskih sustava, prvenstveno u području sustava zaštite podataka te sprječavanja njihove zloupotrebe. |
Sažetak (engleski) | In modern world, the development of Internet and information technology has a major influence on the development of commerce. Advantages of the electronic way of trade come with the cut of business costs, shorter delivery time, larger offer of goods and services as well as a shorter time between payment and takeover of goods and services. The number of Internet users is growing every day and the growth of information technologies has enabled a more sophisticated trade process. Banking information technologies have been developed simultaneously with the development of the Internet and Internet technology, as banks have recognized the enormous potential that technology provides for their work.
This final paper will describe how modern information technology is being applied in the banking system. Today, banks are doing less and less of their business in a traditional way, through branch banks, and they increasingly use new distribution channels to interact with customers. Throughout the paper, new technologies will be explained. New technologies enable a large number of services that people would normally have to stand in lines for at branch banks. First, Internet and mobile banking are explained. The development of Internet technology in the world also reflects on Croatia. Statistics show that there is an increasing number of Internet and mobile banking users. Although modern banking has an increasing number of satisfied customers due to its many advantages, it also faces challenges such as security. The possibilities of using mobile banking are detailed through the example of Zagrebačka banka, one of the leading banks in Croatia in the field of innovation. Through the research of the topic it is obvious that traditional banking has undergone a serious transformation in just a few years and that there is an increasing number of users, but there will always be a need for human work in the business of modern banking systems, primarily in the area of data protection, and prevention of their abuse at the expense of the user. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:180:281838 |
Studijski program | Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Pristup korisnicima matične ustanove |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2019-04-04 14:06:08 |