Naslov BRENDIRANJE KRAPINSKO-ZAGORSKE ŽUPANIJE KAO JEDINSTVENE TURISTIČKE DESTINACIJE
Naslov (engleski) Branding the Krapina-Zagorje County as a unique tourist destination
Autor Sanja Semenić
Mentor Sanja Rocco (mentor)
Član povjerenstva Tanja Grmuša (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dorotea Milas (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2019-07-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Danas svjedočimo činjenici da je na svjetskoj razini turizam postao najznačajnija gospodarska djelatnost koja iz godine u godinu kontinuirano ostvaruje visoke stope rasta. Tome su svakako pridonijele sveprisutne sile globalizacije i tehnologije koje omogućuju sve bolji pristup informacijama o turističkoj ponudi. Istovremeno se uočava velika dinamičnost u promjeni turističke potražnje pa tako raste nepredvidivost izbora posjetitelja, konkurencija u turističkoj ponudi je sve izraženija, geografske razlike među udaljenim destinacijama sve su manje, a ekološka svijest raste. U tako visoko kompetitivnom okruženju, turističke destinacije do željene razine tržišne vidljivosti i prepoznatljivosti mogu doći samo kroz brendiranje i to provođenjem kontinuiranih aktivnosti izgradnje vlastitog konkurentnog identiteta s jasno definiranim strategijama komuniciranja. Konkurentan identitet je onaj presudni čimbenik koji nedvojbeno diferencira određenu turističku destinaciju od svih ostalih. Krapinsko-zagorska županija je prije desetak godina među prvim županijama u Hrvatskoj prepoznala važnost brendiranja i odlučila se promovirati kao jedinstvena turistička destinaciju kroz ujednačenu vizualnu i marketinšku komunikaciju. Tako je kreiran i jedinstveni brend Županije pod sloganom "Zagorje – Bajka na dlanu". U ovom se radu analizira strateški okvir razvoja turizma Županije i postavljeni ciljevi brendiranja kroz ostvarene turističke rezultate, priznanja i nagrade, provođenje planiranih aktivnosti predviđenih Strategijom razvoja Županije te Master planom razvoja turizma Županije. U empirijskom dijelu rada se putem online anketnog upitnika istražuju percepcija i stavovi ciljne skupine studenata o imidžu Županije kao jedinstvene turističke destinacije. Rezultati istraživanja pokazali su da ispitanici smatraju Županiju "djelomično prepoznatljivom" turističkom destinacijom, s turističkom ponudom Županije "uglavnom su upoznati", svi elementi turističke ponude Županije "uglavnom su im privlačni", ali smatraju da su marketinške i komunikacijske aktivnosti "uglavnom nedostatne". Ovakvi odgovori impliciraju potrebu za dodatnim angažmanom na razini čitave Županije kako bi se ostvario veći doseg prema potencijalnim tržištima.
Sažetak (engleski) Nowadays, we are witnessing the fact that tourism has become the most significant economic activity on a global scale, which continuously generates high growth rates year after year. That is certainly the contribution of the ubiquitous forces of globalization and technology that provide better access to information about tourist offerings. At the same time, great dynamism is observed in tourist demand, thus increasing the unpredictability of tourist' choices, competition in tourist offerings is more pronounced, geographical differences among remote destinations are getting smaller and ecological awareness grows. In such a highly competitive environment, tourist destinations can come to the desired level of market visibility and recognition only through branding and the pursuit of continuous activities of building their own competitive identity with clearly defined communication strategies. Competitive identity is the decisive factor that undoubtedly differentiates a particular tourist destination from all others. About 10 years ago, Krapina-Zagorje County among the first counties in Croatia recognized the importance of branding and decided to promote itself as a unique tourist destination through a uniform visual and marketing communication. This is how the unique brand of the County was created under the slogan "Zagorje – A fairy tale at hand". The graduate thesis analyzes the strategic framework for the development of the County tourism and the goals of branding through achieved tourist results, recognitions and awards, implementation of planned activities foreseen by the County Development Strategy and the Master Plan of the County Tourism Development. Through an online survey questionnaire the empirical part of this thesis aims to examine the perception and attitudes of the target group of students on the image of the County as a unique tourist destination. Research results showed that the respondents consider the County a "partially recognizable" tourist destination, with a tourist offer of the County they are "mostly acquainted", all elements of the tourist offer of the County "are mostly attractive" to them, but they believe that marketing and communication activities are "mostly inadequate". Such responses imply the need for additional engagement at the level of the entire County in order to achieve greater reach to potential markets.
Ključne riječi
brendiranje
regija
turistička destinacija
konkurentan identitet
Krapinsko-zagorska županija
Ključne riječi (engleski)
branding
region
tourist destination
competitive identity
Krapina-Zagorje County
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:524877
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: Stručni/a specijalist/ica marketinga i komunikacija (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-08-28 10:00:02