Naslov PRIMJENA UMJETNE INTELIGENCIJE U POSLOVANJU
Naslov (engleski) Application of artificial intelligence in business
Autor Mirjana Šikić
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Član povjerenstva Željka Zavišić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Čudina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Informacijsko i programsko inženjerstvo
Sažetak Zahvaljujući aktivnom razvojnom procesu informacijsko komunikacijske tehnologije, dolazi do reafirmacije nekadašnjeg poimanja komunikacije kao temelja ljudskog postojanja i napretka. Digitalna tehnologija pasivne korisnike pretvara u aktivne, globalne korisnike kojima se pruža mogućnost slobodnog komuniciranja i dvosmjerne komunikacije te stvaranje sadržaja kojeg slobodno mogu uređivati. Međuljudska komunikacija prešla je na društvenu komunikaciju, pri čemu se služi novim medijima koji su
... Više klasične medije natjerali na prilagođavanje novim uvjetima.
Informacije u digitalnom obliku lako se prerađuju, pohranjuju i prenose, pa je digitalizacijom dobiveno brže i lakše rukovanje podacima. Računalno posredovana komunikacija proširila se na poslovno područje, a time smo suočeni i s novim i drugačijim razumijevanjem i upravljanjem informacijama i komunikacijama. Način prikupljanja, pohrane i primjene znanja bitnih za rješavanje složenih zadataka te poučavanja mišljenja i donošenja odluka predstavljaju jedan od segmenata kod proučavanja umjetne inteligencije.
U ovom radu napravljen je teorijski pregled različitih aspekata definiranja umjetne inteligencije i njezine primjene u poslovanju s osvrtom na ekonomske, sociološke i komunikacijske čimbenike. Nastoji se prikazati veličina razvoja tehnologije koja ima moć promijeniti ljudsku vrstu i svijet. S obzirom na mogućnosti digitalizacije, vrhunac izučavanja predstavlja nastojanje da se znanstvenim radom i istraživanjima pronađe način na koji bi se digitalizirao ljudski um, način na koji bi se um preselio u uređaj, te način na koji bi se tehnologija preselila u ljudska tijela.
Kibernetika kao znanost o općim zakonima procesa upravljanja i komunikacije, prema Wieneru, ocu kibernetike, pruža opciju za uspostavu organiziranosti na Zemlji i suprotstavljanju vjerojatnosti smrti. S obzirom na navedeni razvoj, nemoguće je ne postaviti pitanje o tome kakva nas stvarnost očekuje u budućnosti i kakva će ona biti u odnosu na ovu koju poznamo. Odgovor na takvo pitanje autorica je nastojala opisati u zadnjem poglavlju koje prikazuje značajno drugačiju stvarnost, što nam predočava i sam naslov poglavlja „Redizajn budućnosti“. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The very active information and communication technology development process brought about the reaffirming of the former understanding of the communication as a basis of the human existence and progress. The digital technology transformed the hitherto passive users into active, global ones who are given the possibility of a free communication choice as well as a two-way communication with creating free contents which may be then edited at will. The communication between people
... Više transferred to the communication of a society using thus new media which forced the classic media to adapt to the new conditions.
Information in a digital form are processed, stored and transferred easily and thus the digitalization gave us an easier and quicker way of data handling. Computer mediated communication spread to the business area as well confronting us accordingly with new and different understanding and managing information and communications. The way of collecting, storing and applying the knowledge essential for solving complex tasks as well as teaching opinions and reaching decisions represent one of the segments in the artificial intelligence study.
This study offers a theoretic survey of different aspects when defining the artificial intelligence as well as its application in the business area with a review concerning the economy, sociology and communication factors. Thus the author tried to show the size of the technology development and its greatness concerning the ability to change the human species as such as well as the world itself. Taken the digitalization possibilities into consideration we find its climax in the effort to find through the scientific activity and research the way to digitalize the human brain in such a way as in the same way in which the technology will move into the human bodies.
Cybernetics as the science of the general laws of control and communication processes, according to Wiener, the father of cybernetics, offers the option to create an organization system on the Earth as opposed to the probability of death. Taken the given development into consideration we cannot omit the question about what type of reality is waiting for us in the future and how will this future reflect with the one known to man at the present time. The author tried to give the answer to this question in the last chapter showing us a significantly different reality as shown by the very title of the chapter “Redesign of Future”. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
komunikacija
informacija
tehnologija
digitalizacija
umjetna inteligencija
novi mediji
robot
kibernetika
kiberprostor
kiborg
Ključne riječi (engleski)
communication
information
technology
digitalization
artificial intelligence
new media
robot
cybernetics
cyberspace
cyborg
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:173069
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: Stručni/a specijalist/ica marketinga i komunikacija (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-12-02 11:56:41