Naslov LOBIRANJE U POSLOVNOM MARKETINGU
Naslov (engleski) Lobbying in business marketing
Autor Danijela Markić
Mentor Predrag Čudina (mentor)
Član povjerenstva Željka Zavišić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Neven Šipić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2019-10-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Riječ "lobiranje" podrazumijeva složenu aktivnost koja vam omogućuje da zaštitite interese grupe i skrenete pozornost javnosti na probleme s kojima se suočava. Podrazumijeva prvo otkrivanje vlastitog stava, nakon čega se mogu početi tražiti saveznici koji su spremni podržati položaj aktivista. Potraga za istomišljenicima je najjednostavnija i učinkovitija kroz analizu izbornih programa i obećanja različitih stranaka i pojedinaca. To pomaže da se shvati u kojoj mjeri izjave programa odgovaraju stvarnoj aktivnosti nakon izbora, kao i da se otkrije stupanj usklađenosti obećanja političara i ideja koje promiče određeni lobist. Povijest lobiranja poznaje mnoge druge načine kako potražiti potporu zastupnika. Često, osobno poznanstvo igra ulogu, što omogućuje razumno zaključiti je li određeni zamjenik zainteresiran za račun kojeg promiče lobist. Shvaćajući što je lobiranje, osoba koja se bavi ovom vrstom aktivnosti može najučinkovitije zastupati interese određene zajednice kako bi ih se moglo uzeti u obzir pri formuliranju odluka na državnoj razini. To se odnosi na aktivnosti raznih vladinih agencija, uključujući prilagodbu sposobnosti da se formuliraju zakoni. Lobisti, ostvarujući svoje ciljeve, mogu potaknuti brže donošenje odluka o tom pitanju ili ih prisiliti da odgode razmatranje, usporiti. Svaki moderni lobist, koji sudjeluje u političkim, zakonodavnim, marketinškim i drugim procesima koji su važni na lokalnoj ili državnoj razini za određenu kategoriju osoba, savršeno dobro razumije što je lobiranje i za što to radi. Brojke su dobro svjesne koje će državne odluke biti u njihovom interesu, što im je u suprotnosti i stoga ih treba usporiti. Takve osobe mogu prisiliti državni sustav da uzme u obzir javne interese. Tanka je linija koja dijeli marketing i odnose s javnošću. Koliko god da se razlikuju, u istoj se mjeri i nadopunjuju. Odnos javnošću gotovo je 90% učinkovitiji od sadržajnog marketinga. Marketingom ljudima govorite koliko ste veliki i ističete svoje pozitivne osobine, dok odnosi s javnošću koriste moć uvjeravanja da vas drugi ljudi hvale u javnosti. Zbog međusobnih razlika marketing i odnosi s javnošću svakodnevno se trebaju nadopunjavati u neprekidnom procesu. Lobiranje i odnosi s javnošću dvije su kompatibilne djelatnosti u kojima su najvažnije vještine istraživanja, analize podataka i uspješne komunikacije informacija prema različitim dionicima. Također, lobiranje je važno jer je usko povezano s procesom donošenja odluka.
Sažetak (engleski) The word "lobbying" means a complex activity that allows you to protect the interests of the group and turn public attention to the problems faced. It is understood the first disclosure of their own bet, after which they can start to look for allies who are willing to support the position of activists. The search for like-minded people is the most simple and effective through an analysis of electoral programs and promises of different parties and individuals. It helps to understand the extent to which the statement of the program correspond to the actual activities after the elections, as well as to detect the degree of compliance of the promises of politicians and ideas that promote a particular lobbyist. History lobbying knows many other ways to seek the support of MPs. Often, personal acquaintance plays a role, which allows reasonable to conclude whether a deputy interested in the bill which promotes lobbyist. Realizing what lobbying is, a person who deals with this kind of activities can most effectively represent the interests of a particular community in order that they can be taken into account when formulating decisions on the state level. This applies to the activities of various government agencies, including the adjustment of capacity to formulate laws. Lobbyists, achieving their goals, can encourage faster decision-making on the matter or force them to delay consideration, slow down. Every modern lobbyist, who is participating in the political, legislative, marketing and other processes that are important to the local or national level for a certain category of persons, perfectly well understand what lobbying is and what it does. The figures are well aware that if the government decision to be in their interest, they contradict and should therefore be slow. They may force the state system to take into account public interests. There is a fine line between marketing and public relations. No matter how they differ, in the same measure and complementary. The attitude of the public is almost 90% more efficient than a content marketing. Marketing people saying how great you are and highlights their positive qualities, for other people to praise you in public. Because of differences between marketing and public relations on a daily basis should be supplemented in a continuous process. Lobbying and public relations are two compatible activities which are the most important skills of research, data analysis and effective communication of information to the various stakeholders. Also, lobbying is important because it is closely related to the decision-making process.
Ključne riječi
lobiranje
marketing
odnosi s javnošću
Ključne riječi (engleski)
lobbying
marketing
public relations
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:991452
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-12-02 14:34:02