Naslov Komunikacija HGSS-a na društvenim mrežama Facebook i Instagram
Naslov (engleski) Communication of HGSS on social networks Facebook and Instagram
Autor Toni Habulin
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Član povjerenstva Neven Šipić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Čudina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2022-10-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Hrvatska gorska služba spašavanja (HGSS) nacionalna je udruga osnovana s ciljem sprječavanja nesreća, spašavanja i pružanja prve pomoći u nepristupačnim planinskim područjima, te u posebnim uvjetima u urbanim prostorima kako bi se spriječile i izbjegle nesreće, sačuvao ljudski život, zdravlje i imovina. Za uspješno obavljanje svakog posla važna je komunikacija odnosno nesmetani protok poruka od pošiljatelja do primatelja kako bi primatelj mogao odgovoriti pošiljatelju ili postupiti po njegovoj poruci. U ovom završnom radu dan je prikaz komunikacije HGSS-a na društvenim mrežama Facebook i Instagram. Komunikacija preko Facebooka i Instagrama HGSS-u omogućuje direktan kontakt s građanima, što nije bilo moguće putem nijednog drugog masovnog medija. Kroz dvosmjernu komunikaciju koju omogućuju društvene mreže informacije ciljano stižu do one publike kojoj su namijenjene. Direktna komunikacija HGSS-a i građana ima veliku važnost za pravovremeno pružanje pomoći kod raznih vrsta nesreća u kojima svaka minuta može biti važna za očuvanje nečijeg života i zdravlja, a veliku važnost ima i u sprječavanju širenja netočnih informacija i panike u nekim teškim situacijama kao što su požari, potresi i druge katastrofe. Drugi dio rada donosi komparativni pregled triju, medijski vrlo praćenih, događaja iz 2022. godine, akcija spašavanja unesrećenih osoba. U usporedbi slučajeva korištena je studija slučaja. U prvom slučaju riječ je o spašavanju ozlijeđenoga planinara na zahtjevnom i nepristupačnom terenu Velebita. Drugi slučaj analizira potonuće broda nakon sudara na jednoj od najpopularnijih ljetnih manifestacija koja se odvija u dolini rijeke Neretve. Treći i posljednji slučaj analizira spašavanje unesrećenog penjača. Svi su događaji popraćeni i na društvenim mrežama HGSS-a te su izazvali veliku pažnju korisnika koji su ostavili brojne komentare.
Sažetak (engleski) Hrvatska gorska služba spašavanja (Croatian mountain rescue service, HGSS) is a national association founded with the aim of preventing accidents, rescue and providing first aid in inaccessible mountain areas, and in special conditions in urban areas in order to prevent and avoid accidents, save human life, health and property. For every successful operating job communication is important, especially the smooth flow of messages from the sender to the recipient, so that the recipient can respond to the sender or act on his message. This final work presents the communication of HGSS on the social networks Facebook and Instagram. Communication through Facebook and Instagram enables HGSS to have direct contact with citizens, which was not possible through any other mass media. Through two-way communication made possible by social networks, information reaches the target audience. Direct communication between HGSS and citizens is of great importance for the timely provision of assistance in various types of accidents in which every minute can be important for preserving someone's life and health, and it is also of great importance in preventing the spread of incorrect information and panic in some difficult situations such as fires, earthquakes and other disasters. The second part of the paper presents a comparative overview of three events from 2022, which were closely followed by the media, rescue operations of victims. A case study was used to compare the cases. In the first case, we are talking about rescuing an injured mountaineer on the demanding and inaccessible terrain of Velebit. The second case analyzes the sinking of a ship after a collision at one of the most popular summer events that takes place in the Neretva river valley. The third and last case analyzes the rescue of an injured climber. All events were followed on CMRS social networks and attracted a lot of attention from users who left numerous comments.
Ključne riječi
Hrvatska gorska služba spašavanja
komunikacija na društvenim mrežama
Facebook
Instagram. studija slučaja.
Ključne riječi (engleski)
Croatian mountain rescue service
communication on social networks
Facebook
Instagram
case study.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:695120
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-11-11 10:26:27