Naslov Uloga persuazije u marketinškoj komunikaciji: studija slučaja INA Loyalty programa
Naslov (engleski) The role of persuasion in marketing communication: case study of INA Loyalty programme
Autor Tajana Brčić
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Član povjerenstva Sanja Rocco (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Čudina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Uloga persuazije za marketinške stručnjake od velike je važnosti s obzirom na to kako su u mogućnosti promijeniti već stvorene predodžbe o proizvodima i uslugama svojih klijenata. Marketinški stručnjaci gotovo se svakodnevno koriste persuazijom koristeći psihološke metode u svrhu manipulacije klijenata i njihovih stavova i razmišljanja o određenom proizvodu. Ovaj rad temelji se na istraživanju iz proučene literature o persuaziji u marketinškoj komunikaciji. U poglavlju marketinška komunikacija
... Više obrađeni su oblici marketinške komunikacije i marketinški splet. U persuaziji u interpersonalnoj komunikaciji opisuje se primjena persuazije kao povezanost emocija prilikom korištenja persuazije. Prilikom korištenja persuazije u marketinškoj komunikaciji bitno je znati stavove i motivaciju potrošača, odnosno ciljanog segmenta tržišta kako bi se koristila pravilna tehnika. Spomenuti su i preduvjeti za uspješnu persuaziju, kao i sama kritika marketinga prilikom korištenja takve tehnike. Kao primjeri učinkovite marketinške persuazije spomenuta su dva poznata brenda: Coca-Cola i Nike te su navedeni neki od njihovih najpoznatijih persuazivnih marketinških kampanja. Coca-Cola svojim je marketinškim kampanjama koristila utjecaj na emocije svojih potrošača ciljajući na prijateljstvo, sreću, ljubav i obitelj ovisno o godišnjem dobu i prilici. Nike koristi persuaziju kojom povezuje vrhunske sportaše sa svojim proizvodima uz inspirativne poruke. Studija slučaja izrađena je na primjeru poduzeća INA d.d. koja je lansirala svoj program INA Loyalty te su prikazane specifičnosti same aplikacije. INA Loyalty aplikacija lansirana je s ciljem zadržavanja postojećih kupaca uz privlačenje novih, porast učestalosti dolazaka kupaca i njihove košarice te stvaranje slike o navikama i potrebama potrošača. Boljim poznavanjem i uvidom u ponašanje potrošača, tvrtke, pa tako i INA d.d., u mogućnosti su utjecati na potrošačevo donošenje odluke o kupovini, odnosno na njegov izbor te time rezultirati povećanjem prodaje i stvaranjem prihoda. Programi nagrađivanja korisnika poput INA Loyalty programa stvaraju dodatnu vrijednost za potrošače što će se pozitivno odraziti na njihovu percepciju o samoj tvrtki. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The role of persuasion for marketing agents is of great importance as they are able to change already created perceptions of their customer’s products and services. Marketing agents use persuasion almost on a daily basis, using psychological methods to manipulate customers and their attitudes and though about a particular product. This paper is based on research from the studied literature on persuasion in marketing communication. In the chapter marketing communication, the forms of marketing
... Više communication and marketing mix are discussed. Persuasion in interpersonal communication describes the application of persuasion as the connection of emotions when using persuasion. When using persuasion in marketing communication, it is important to know the attitudes and motivation of consumers, and the target market segment to use the right technique. The preconditions for a successful persuasion are also mentioned, as well as the marketing critique itself when using such a technique. Two well-known brands are mentioned as examples of effective marketing persuasion: Coca - Cola and Nike, and some of their most famous persuasive marketing campaigns are listed. Coca - Cola used its marketing campaigns to influence the emotions of its consumers by targeting friendship, happiness, love and family depending on the season and occasion. Nike uses persuasion to connect top athletes with its products and inspirational messages. The case study was made on the example of the company INA d.d. which launched its INA Loyalty program and the specifics of the application itself are shown. The INA Loyalty application was launched with the aim of retaining existing customers while attracting new ones, increasing the frequency of customer arrivals and their shopping cart and creating an image of consumer habits and needs. With better knowledge and insight into consumer behaviour, companies, including INA d.d., are able to influence the consumer's decision for purchase, or his choice, and thus result in increased sales and revenue generation. Customer reward programs such as the INA Loyalty program create additional value for consumers, which will have a positive effect on their perception of the company itself. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
persuazija
marketinška komunikacija
stavovi
motivacija
INA d.d.
INA Loyalty program.
Ključne riječi (engleski)
persuasion
marketing communication
attitudes
motivation
INA d.d.
INA Loyalty program.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:715345
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni specijalist/specijalistica marketinga i komunikacija (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-11-17 09:13:15