Naslov EFEKT PROGRAMA LOJALNOSTI U MALOPRODAJI
Naslov (engleski) Effect of customer loyalty programme in retail
Autor Josipa Zurak
Mentor Neven Šipić (mentor)
Član povjerenstva Predrag Čudina (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dorotea Milas (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Visoka poslovna škola Zagreb s pravom javnosti Zagreb
Datum i država obrane 2016-11-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak U radu se promatra efekat lojalnosti u maloprodaji s naglaskom na Republiku Hrvatsku. U kontekstu tog efekta autorica je analizirala maloprodaju u Hrvatskoj, te povjesne, političke i gospodarske utjecaje koji su prethodili i utjecali na razvoj maloprodaje te uključivanje iste u inozemne tokove i trendove. Promatrala je razvoj u posljednih dvadesetak godina te odredila dvije društveno-ekonomske faze ( faza tranzicije i faza približavanja Europskoj Uniji) koje su oblikovale današnju maloprodaju. Analizirala je i trenutno stanje maloprodaje koje je ponajviše okarakterizirano ulaskom stranih ulagača, ojačavanjem asortimana proizvoda i usluga, promjena potrošnje te zaštite samih potrošača koja je jedna od ključnih faktora ulaska RH u Europsku Uniju. Logičnim slijedom definirala je pojam lojalnosti te objasnila kako i na koji način on utječe na maloprodaju. Istražila je i navela koje vrste lojalnosti postoje, programi te u konačnici koji su ciljevi tih programa. Na kraju, približila je sustav mjerenja uspješnosti lojalnosti u maloprodaji i objasnila kako i na koji način možemo izmjeriti uspješnost provedenog programa lojalnosti. Nakon približavanja lojalnosti uzela je za primjer najuspješniji hrvatski maloprodajni lanac, Konzum, kako bi na što kvalitetnijem primjeru prikazala maloprodajne trendove u RH. Opisala je ukratko strukturu, vodstvo te finacijsko stanje i prihode gore navedenog poduzeća. Analizirala je konkurenciju na regionalnom tržištu te usporedila prihode i zaradu Konzuma sa navedenom konkurencijom. Analizirala je njihov najuspješniji program lojalnosti, po imenu MultiPlusCard program i objasnila kada je započet, na koji način je proveden i koliko je uspješno proveden u RH i inozemstvu. Na kraju rada iznjela je svoj zaključak o razvoju maloprodaje u RH i efektu lojalnosti u maloprodaji i njegovoj važnosti.
Sažetak (engleski) This paper studies the effect of loyalty in retail with a focus on the Republic of Croatia. In the context of this effect, the author has analyzed the retail sales in Croatia, and the historical, political and economic influences that preceded and influenced the development of retail sales and the inclusion of the same in foreign flows and trends. She watched the developments in the last twenty years, and ordered the two socio-economic phases (phase of transition and phase of the European Union) that have shaped today's retailers. She analyzed the current state of retail sales which is mainly characterized by the entry of foreign investors, strengthening the range of products and services, changes in consumption and the protection of consumers, which is one of the key factors of the accession of Croatia to the European Union. Author logically defined the concept of loyalty and explained how and in what way it affects retailers. She investigated and stated what kind of loyalty programs are there and ultimately the aims of these programs. Finally, she explained the mesaurment system of loyalty in retail and explained how and in what way we can measure the success of implemented loyalty programs. After approaching the loyalty she took for example the most successful Croatian retail chain, Konzum, to which the quality of the example showed retail trends in Croatia. She described briefly the structure, leadership and financially situation and income of the above companies. She analyzed the competition in the regional market and compared the revenue and earnings of Konzum with the competition. Author also analyzed their most successful loyalty program, named MultiPlusCard program and explain when it started, how it is implemented and in what way didi Konzum implemented it in Croatia and abroad. At the end of the paper she brought out her conclusions on the development of retail trade in the Republic of Croatia and the effect of loyalty and its importance in retail.
Ključne riječi
Lojalnost
efekt lojalnosti
maloprodaja
faza tranzicije
Europska Unija
program mjerenja
Konzum
MultiPlusCardProgram
Ključne riječi (engleski)
Loyalty
effect of loyalty
retail
phase of transition
European Union
mesaurment system of loyalty
Konzum
MultiPlusCardProgram
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:745776
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-11-21 08:05:56