Naslov ULOGA PLANIRANJA U DOBA GLOBALNE KRIZE
Naslov (engleski) The role of planning in times of global crisis
Autor Ana-Marija Majić
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Član povjerenstva Goran Luburić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Neven Šipić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2020-11-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Predmet ovog rada bio je utvrditi ulogu strateškog planiranja u organizacijskom upravljanju krizama i komunikaciji istih, s osvrtom na globalni kontekst Covid-19. Glavni cilj rada sastojao se u mjerenju vanjske i unutarnje orijentacije u strateškom planiranju i upravljanju krizama iz različitih perspektiva. Istraživanje daje značajan i originalan doprinos činjenici da se bavi globalnim organizacijama, kako javnim, tako i privatnim, koje su jedan od najranjivijih aspekata aktualne krize, što djeluje kao poticaj da se iskoriste značajke koje pruža strateško planiranje i njegova uloga u upravljanju krizama. Ovaj je rad također pokazao da je uloga lidera u kriznom komuniciranju kako prema vanjskoj javnosti, tako i prema zaposlenicima, jedan od ključnih faktora opstanka organizacije. Nadalje rad opisuje i objašnjava kako sinergijski učinak organizacijskog učenja i organizacijske kulture može izgraditi karakteristike organizacijske otpornosti i poboljšanje efikasnosti menadžmenta. Organizacijska otpornost je holistički i složen pojam, te podrazumijeva izgrađivanje karakteristika svijesti o riziku uslijed određenih statistički verificiranih pojavnosti, sklonost suradnji, agilnosti i improvizaciji. Zagovornici strateškog planiranja polaze od stajališta da se ovim pristupom može poboljšati upravljanje, donošenje odluka, te učinak organizacije. Što se tiče poboljšanja unutarnjeg upravljanja, strateško planiranje može pomoći u objedinjavanju različitih dijelova organizacije boljom komunikacijom i nadograđenim kapacitetima za reagiranje na okruženje organizacije, što se tiče reakcije na krizu ili iskorištavanja novih prilika. Konačno, strateško planiranje može potaknuti postizanje izraženih ciljeva i poboljšane performanse i učinkovitost. U svrhu obrade zadane teme ispitana je sljedeća radna hipoteza: Uvođenjem planiranja u okviru svojih poslovnih procesa, organizacije strateškim djelovanjem uspijevaju generirati svoju poslovnu održivost u doba globalne krize. Ovaj rad doprinosi temi pokazujući kako organizacijsko planiranje može poticati karakteristike organizacijske otpornosti i povećati efikasnost cjelokupne organizacije. Ukazuje se na činjenicu da raspodjela snage i normativna kontrola mogu stvoriti spremnost za neočekivane događaje i potaknuti usmjerenost na djelovanje, istovremeno podržavajući organizacijsko usklađivanje.
Sažetak (engleski) The subject of this paper was to determine the role of strategic planning in organizational crisis management and communication, with reference to the global context of Covid-19. The main objective of the paper was to measure external and internal orientation in strategic planning and crisis management from different perspectives. The research makes a significant and original contribution to the fact that it deals with global organizations, both public and private, which are one of the most vulnerable aspects of the current crisis, which acts as an incentive to take advantage of strategic planning and its role in crisis management. This paper also showed that the role of leaders in crisis communication to both the external public and employees is one of the key factors in the survival of an organization. The paper further describes and explains how the synergistic effect of organizational learning and organizational culture can build characteristics of organizational resilience and improve manager efficiency. Organizational resilience is a holistic and complex concept and implies building the characteristics of risk awareness due to certain statistically verified phenomena, the tendency to cooperate, agility and improvisation. Proponents of strategic planning assume that this approach can improve governance, decision-making, and organizational performance. In terms of improving internal governance, strategic planning can help bring different parts of the organization together through better communication and upgraded capacity to respond to the organization’s environment, in terms of responding to a crisis or taking advantage of new opportunities. Finally, strategic planning can encourage the achievement of stated goals and improved performance and efficiency. In order to address the given topic, the following working hypothesis was tested: By introducing planning within their business processes, organizations strategically manage to generate their business sustainability in times of global crisis. It points to the fact that power allocation and normative control can create preparedness for unexpected events and encourage a focus on action, while supporting organizational alignment.
Ključne riječi
strateško planiranje
upravljanje krizom
globalne organizacije
sinergijski učinak
poslovna održivost
organizacijska otpornost
Ključne riječi (engleski)
strategic planning
crisis management
global organizations
synergy effect
business sustainability
organizational resilience
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:349889
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni specijalist/specijalistica marketinga i komunikacija (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-11 11:42:44