Naslov UTJECAJ MOTIVACIJE ONLINE POTROŠAČA PRI ONLINE KUPOVINI
Naslov (engleski) Utjecaj motivacije online potrošača pri online kupovini
Autor Marko Omrčen
Mentor Dijana Vuković (mentor)
Član povjerenstva Dorotea Milas (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Čudina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2020-12-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Opća ekonomija
Sažetak Online trgovina postaje sve popularniji način kupovine, a razlog je mnoštvo pogodnosti koje ona pruže. Neke od pogodnosti su dostupnost informacija o proizvodima i uslugama, brz i jednostavan način pretrage informacija, recenzije drugih korisnika koji su koristili proizvod, mogućnost usporedbe karakteristika i cijena proizvoda te ušteda vremena. U radu je ukratko opisan razvoj Interneta te kako je razvoj tehnologije omogućio povećanje količine informacija u online okruženju. Velika količina informacija koja je dostupna kupcima u online okruženju ima utjecaj na ponašanje potrošača, odnosno na proces donošenja odluke o odabiru proizvoda. Internet je omogućio razvoj online recenzija koje imaju velik utjecaj na kupovne odluke potrošača. Informacije o tome što potiče kupce na online kupovinu ili što ih odbija od nje, mogu pomoći online trgovcima da unaprijede svoje usluge i poboljšaju korisničko iskustvo. Unapređenjem korisničkog iskustva povećaju zadovoljstvo potrošača, a time i promet online trgovina. U sklopu rada je provedeno istraživanje o utjecaju motivacije online potrošača prilikom kupovine na Internetu. Istraživanje je provedeno u razdoblju od 15. listopada 2020. do 8. studenog 2020. na uzorku od 121 ispitanika. Pomoću aplikacije Google Forms kreiran je anketni listić za koji je poveznica podijeljena na društvenim mrežama Facebook i WhatsApp. Anketni upitnik sastoji se od 50 pitanja, od kojih je 6 vezano uz demografiju, 15 vezano uz navike potrošača pri online trgovini i 29 vezano uz motivacijske i demotivacijske čimbenike pri online kupovini. Prema rezultatima istraživanja pogodnosti online kupovine su jedan od motivacijskih čimbenika koji najviše motivira potrošače na kupnju u online trgovinama, a sigurnost online kupovine čimbenik koji najviše demotivira potrošače na kupnju u online trgovinama.
Sažetak (engleski) Online shopping is becoming an increasingly popular way of shopping, and the reason is the multitude of benefits it provides. Some of the benefits are the availability of information about products and services, a quick and easy way to search for information, reviews of other users who have used the product, the ability to compare product features and prices, and time savings. This work briefly describes the development of the Internet and how the development of technology has made it possible to increase the amount of information in the online environment. The large amount of information available to customers in the online environment has an impact on consumer behavior and the process of making decisions about product selection. The Internet has enabled the development of online reviews that have a major impact on consumer purchasing decisions. Information about what encourages customers to shop online or what discourages them from doing so can help online retailers improve their services and improve the user experience. By improving the user experience, they increase consumer satisfaction, and thus the traffic of online stores. As part of this work, research was conducted on the impact of online consumer motivation when shopping online. The survey was conducted in the period of 15 October 2020 to 8 November 2020 on a sample of 121 respondents. Using the Google Forms application, a questionnaire was created for which the link was shared on the social networks Facebook and WhatsApp. The survey questionnaire consists of 50 questions, 6 questions relate to demographics, 15 questions relate to consumer habits in online shopping and 29 questions relate to motivational and demotivating factors in online shopping. According to research, the benefits of online shopping are one of the motivating factors that most motivates consumers to buy in online stores, and the security of online shopping is the factor that most demotivates consumers to buy in online stores.
Ključne riječi
motivi
motivacija
online trgovina
e-trgovina
Ključne riječi (engleski)
motives
motivation
online trade
e-commerce
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:590950
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni specijalist/specijalistica marketinga i komunikacija (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-12 14:32:17