Naslov AUTORSKA PRAVA U FILMSKOJ INDUSTRIJI
Naslov (engleski) Copyright in the film industry
Autor Nora Vrsalović
Mentor Sanja Rocco (mentor)
Mentor Lidija Ivanda (mentor)
Član povjerenstva Goran Luburić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Čudina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2021-04-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika) Filmska dramaturgija i scenarij
Sažetak Predmet ovog završnog rada jest definiranje autorskih prava u filmskoj industriji i shvaćanje kinematografskog djela u Republici Hrvatskoj s kratkim osvrtom na međunarodno shvaćanje autorskih prava u kinematografiji te navođenje primjera povezanih s povredom autorskih prava. Rad će detaljno definirati pojam kinematografskog djela i što se smatra kinematografskim djelom. Također, opisati će se i ugovor o kinematografskom djelu, ugovor o audiovizualnoj prilagodbi te ugovor o audiovizualnoj produkciji koji se smatraju osnovnim načinima reguliranja odnosa između autora kinematografskog djela i relevantnih osoba koje su sudjelovale u stvaranju istog. Dovršetak audiovizualnog (kinematografskog) djela biti će zasebno obrađeno kao i raskid ugovora o audiovizualnoj produkciji. Filmski producent će se definirati i obraditi kao zasebna sastavnica kinematografskog djela i navest će se njegova prava. Cilj ovog rada jest prikazati autorsko pravo u kinematografiji Republike Hrvatske kroz autorsku zaštitu u pozitivnim propisima te kroz praktične primjere. Temeljna hipoteza rada jest zaštita autorskog prava, tj. njezini uvjeti i način ostvarenja. Autorsko je pravo različito regulirano u gotovo svakom nacionalnom zakonodavstvu. Ipak, postoje određeni načini koji autori audiovizualnih djela mogu koristiti u cilju zaštite svojih autorskih prava. Pri pisanju ovog rada korištena je povijesna metoda, metoda kompilacije, metoda deskripcije, metoda analize i sinteze te metoda indukcije. Obradom autorskih prava u svjetskog kinematografiji kao i u kinematografiji Republike Hrvatske utvrđeno je kako, neovisno o različitom načinu normiranja opsega autorskih prava i zaštite, svaki pravni sustav teži ka zaštiti određenog broja subjekata koji sudjeluju u stvaranju filma. Ipak, zakonodavac Republike Hrvatske u prijedlogu novog Zakona o autorskim pravima želi unijeti novine koje će utjecati na potraživanje autorskih prava pojedinih subjekata koji sudjeluju u stvaranju audiovizualnog (kinematografskog) djela.
Sažetak (engleski) The subject of this final paper is to define copyright in the film industry and understanding of cinematographic work in the Republic of Croatia with a brief overview of the international understanding of copyright in cinematography and to give examples related to copyright infringement. The paper will define in detail the concept of a cinematographic work and what is considered a cinematographic work. Also, a contract on a cinematographic work, a contract on audiovisual adaptation and a contract on audiovisual production will be described, which are considered the basic ways of regulating the relationship between the author of a cinematographic work and relevant persons who participated in its creation. The completion of the audiovisual (cinematographic) work will be treated separately as well as the termination of the audiovisual production contract. The film producer will be defined and processed as a separate component of the cinematographic work and his rights will be stated. The aim of this paper is to present copyright in the cinematography of the Republic of Croatia through copyright protection in positive regulations and through practical examples. The basic hypothesis of the paper is copyright protection, ie its conditions and manner of realization. Copyright is regulated differently in almost every national law. However, there are certain ways that authors of audiovisual works can use to protect their copyright. In writing this paper, the historical method, the method of compilation, the method of description, the method of analysis and synthesis, and the method of induction were used. The processing of copyright in world cinematography as well as the cinematography of the Republic of Croatia established that, regardless of the different way of standardizing the scope of copyright and protection, each legal system strives to protect a certain number of entities involved in filmmaking. However, the legislator of the Republic of Croatia in the proposal of the new Copyright Act wants to introduce innovations that will affect the copyright claims of individual entities involved in the creation of audiovisual (cinematographic) work.
Ključne riječi
autorsko pravo
audiovizualno djelo
kinematografsko djelo
zaštita autorskog prava
Ključne riječi (engleski)
copyright
audiovisual work
cinematographic work
copyright protection
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:629403
Studijski program Naziv: Menadžment i produkcija u kulturi Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) menadžmenta i produkcije u kulturi (bacc. cult.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-13 08:53:31