Naslov Upravljanje sustavom naplate javnog prijevoza na primjeru ZET-a
Naslov (engleski) Management of the public transport charging system on the example of ZET
Autor Marica Dopuđ
Mentor Dragan Kopecki (mentor)
Član povjerenstva Sanja Rocco (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Čudina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2023-06-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport Inteligentni transportni sustavi i logistika
Sažetak Izazovi u današnjem vremenu naplate voznih karata su u području kontrole putnika koji putuju na svoje destinacije vozilima javnog gradskog prijevoza. Još uvijek se prilikom kontrole naplate karata koriste kontrolori karata, čija je funkcija provjeriti sve putnike koji se trenutno nalaze u samom vozilu javnog gradskog prijevoza(JGP). Ukoliko putnik nema plaćenu odnosno registriranu kartu, kontrolor karata će mu napisati kaznu prema odgovarajućim propisima donesenima od strane operatera JGP-a. Unutar vozila JGP-a nalaze se jedan ili više registracijskih uređaja koji su preko GPRS mreže ili novije preko Wi-Fi signala povezane sa središnjim sustavom upravljanja preko kojeg se nadzire cjelokupni sustav registracijskih uređaja u svim vozilima JGP-a. Postoje i zatvoreni sustavi kontrole i naplate voznih karata. Takvi sustavi se uglavnom primjenjuju kod METRO ili BRT sustava. METRO je željeznički sustav koji služi za podzemni masovni prijevoz ljudi u urbanim područjima velikih gradova odnosno u njihovoj regiji, a koja može obuhvaćati i manja mjesta i gradove u njihovoj okolici. Sustav brzog autobusnog prijevoza (BRT) je vrhunski sustav autobusnog prometa koji nudi brzu, komfornu i isplativu gradsku mobilnost, a to postiže vlastitim voznim trakama, brzim i vrlo frekventnim polascima autobusa. Oni funkcioniraju na način da bi putnici koji dolaze na određeno stajalište moraju proći kroz sustav rampi na kojima registriraju vozne karte te ne mogu na drugi način pristupiti stajalištu JGP-a. Na potražnju za uslugom javnog prijevoza utječe tarifni sustav, a alat za provođenje uspješne tarifne politike je sustav naplate. Stoga je potrebno razviti sustav naplate i tarifnu politiku koji će zadovoljiti obje strane, korisnike usluge javnog gradskog prijevoza i pružatelje. Cilj je pružiti odnosno dobiti kvalitetnu uslugu uz što manje troškove. Ciljevi i svrha istraživanja u ovom završnom radu jesu sustavi naplate u javnom gradskom prijevozu i analiza sustava tarifa. Tarife ću međusobno usporediti temeljem primjera europskih i svjetskih gradova, analiza će iznaći njihove dobre i loše karakteristike. Također rad će sadržavati analizu sustava naplate u Gradu Zagrebu i stanja tarifnog sustava, koji će biti uspoređen sa drugim gradovima. Zaključno će se razmotriti mogućnost poboljšanja tarifnog sustava Grada Zagreba na temelju iskustava europskih i svjetskih primjera.
Sažetak (engleski) Challenges in today's time of ticket collection are in the area of control of passengers who travel to their destinations in public city transport vehicles. Ticket inspectors are still used during ticket collection control, whose function is to check all passengers who are currently in the public city transport vehicle itself. If the passenger does not have a paid or registered ticket, the ticket inspector will write him a fine according to the relevant regulations issued by the JGP operator. Inside JGP vehicles there are one or more registration devices that are connected via GPRS network or more recently via Wi-Fi signal to the central management system through which the entire system of registration devices in all JGP vehicles is monitored. There are also closed systems of control and collection of train tickets. Such systems are mainly used in METRO or BRT systems. METRO is a railway system that serves for the underground mass transportation of people in the urban areas of large cities or in their region, which can also include smaller towns and cities in their surroundings. The bus rapid transit system (BRT) is a superior bus transport system that offers fast, comfortable and cost-effective urban mobility, and it achieves this with its own lanes, fast and very frequent bus departures. They function in such a way that passengers arriving at a certain stop would have to go through a system of ramps where they register their train tickets and cannot access the JGP stop in any other way. The demand for public transport services is influenced by the tariff system, and the tool for implementing a successful tariff policy is the charging system. Therefore, it is necessary to develop a charging system and tariff policy that will satisfy both parties, the users of the public urban transport service and the providers. The goal is to provide or receive quality service at the lowest possible cost. The goals and purpose of the research in this final paper are billing systems in public city transport and analysis of the tariff system. I will compare tariffs based on examples of European and world cities, the analysis will reveal their good and bad characteristics. The paper will also contain an analysis of the collection system in the City of Zagreb and the state of the tariff system, which will be compared with other cities. In conclusion, the possibility of improving the tariff system of the City of Zagreb based on the experiences of European and world examples will be considered.
Ključne riječi
ZET
zadovoljstvo korisnika
usluga prijevoza
sustavi naplate
Ključne riječi (engleski)
ZET
user satisfaction
transport service
billing systemsKeywords: ZET
user satisfaction
transport service
billing systems
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:380521
Studijski program Naziv: Upravljanje opskrbnim lancima Vrsta studija: stručni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka gospodarske logistike (bacc. ing. logist.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-08-28 11:30:33