Naslov Projekt Jedan pojas jedan cesta
Naslov (engleski) PROJECT „ONE BEALT ONE ROAD“
Autor Mario Petričević
Mentor Darijo Šego (mentor)
Član povjerenstva Ana-Mari Poljičak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Kardum Goleš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Darijo Šego (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište u Šibeniku (Odjel prometnih studija) Šibenik
Datum i država obrane 2020-10-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport
Sažetak Projekt „Jedan pojas jedna cesta“ kineski je projekt čiji je cilj promicati mirnu suradnju i
zajednički razvoj oko svijeta. Suradnja pod projektom „Jedan pojas jedna cesta“ nešto je u
čemu sve zemlje, velike ili male, bogate ili siromašne, mogu sudjelovati na jednakim temeljima.
Sastoji se od dva dijela - kopnenog „pojasa“ koji povezuje Kinu sa Srednjom i Južnom Azijom,
Rusijom te Europom i pomorski „put” koji povezuje kineske luke s onima na jugoistoku Azije;
Južna Azija, Afrika, Bliski Istok i Europa. Jedan je od najambicioznijih infrastrukturnih
projekata ikad osmišljenih, ogromna kolekcija razvojnih i investicijskih inicijativa koja bi se
protezala od istočne Azije do Europe, što je proširivalo ekonomski i politički utjecaj Kine. Ova
velika strategija obuhvaća oko 65 posto svjetske populacije i jednu trećinu svjetskog BDP-a.
Jedan od glavnih elemenata inicijative „Jedan pojas jedna cesta“, koju je Kina pokrenula 2013.
godine, je koncept pomorskog puta svile u 21. stoljeću. Cilj ovoga mega projekta je
revolucionirati trgovinu na otvorenom moru od jugoistočne Azije preko Afrike do Europe, te
zemlje sudionice staviti na stazu gospodarskog razvoja uz pomoć infrastrukturnih razvoja duž
obale. Iako je značaj brzih željeznica i autocesta neupitan, pomorski promet i dalje ima
primarnu ulogu u pogledu obujma prometa.
Sažetak (engleski) The "One Belt One Road" project is a Chinese proposal aimed at promoting peaceful
cooperation and joint development around the world. Cooperation under the "One Belt One
Road" project is something in which all countries, large or small, rich or poor, can participate
on an equal footing. " It consists of two parts - the land "belt" that connects China with Central
and South Asia, Russia and Europe and the sea "route" that connects Chinese ports with those
in Southeast Asia; South Asia, Africa, Middle East and Europe. One of the most ambitious
infrastructure projects ever designed, it is a huge collection of development and investment
initiatives that would stretch from East Asia to Europe, expanding China’s economic and
political influence. This large strategy covers about 65 percent of the world’s population and
one-third of the world’s GDP. One of the main elements of the "One Belt One Road" initiative
launched by China in 2013 is the concept of the Silk Road in the 21st century. The goal of this
mega project is to revolutionize offshore trade from Southeast Asia through Africa to Europe,
and to put the participating countries on the path of economic development with the help of
infrastructure development along the coast. Although the importance of high-speed railways
and motorways is unquestionable, maritime transport still plays a primary role in terms of traffic
volume.
Ključne riječi
Kina
pomorski put
put svile
infrastruktura
Ključne riječi (engleski)
China
martins road
the silk road
infrastructure
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:143:808534
Studijski program Naziv: Promet; smjerovi: Cestovni promet, Poštanski promet Smjer: Cestovni promet Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka prometa (bacc.ing.traff.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-19 08:21:23