Naslov Tržišta nesavršene konkurencije
Naslov (engleski) IMPERFECTLY COMPETITIVE MARKETS
Autor Nina Mijanović
Mentor Dijana Mečev (mentor)
Član povjerenstva Ivana Beljo (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nikolina Gaćina (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dijana Mečev (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište u Šibeniku (Odjel studija menadžmenta i turizma) Šibenik
Datum i država obrane 2021-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Ovaj rad analizira tržišta nesavršene konkurencije. Tržište je mjesto sastajanja ponude i
potražnje na kojem postoji konkurencija. Tržišne strukture dijele se na savršenu i nesavršenu
konkurenciju. Savršena konkurencija moguća je samo u teoriji, jer ona zahtijeva puno
proizvođača homogenog dobra na tržištu, puno kupaca, neometan ulazak i izlazak s tržišta,
kao i potpunu informiranost kupaca i proizvođača o tržišnim podacima. Do nesavršene
konkurencije dolazi na tržištu kada se ne ispuni jedan od navedenih uvjeta. Stoga je većina
tržišta nesavršeno konkurentna. Zapravo svaka industrija ima neku vrstu nesavršene
konkurencije. To uključuje tržište s različitim proizvodima i uslugama, cijene koje nisu
određene ponudom i potražnjom, konkurenciju za tržišni udio, kupce koji možda nemaju
potpune informacije o proizvodima i cijenama, te visoke prepreke ulasku i izlasku. Vrste
nesavršene konkurencije su: monopoli, duopoli, oligopoli i monopolistička konkurencija. U
radu su analizirane i definirane tržišne strukture s naglaskom na nesavršenu konkurenciju. Uz
definicije i teorijsku podlogu svake tržišne strukture, dani su i primjeri u RH za svaki oblik
tržišne strukture nesavršene konkurencije.
Sažetak (engleski) This paper deals with markets of imperfect competition. The market is a place where supply
and demand meet while there is competition. Market structures are divided into perfect and
imperfect competition. Perfect competition is possible only in theory because it requires a lot
of manufacturers of the same goods in the market, a lot of customers and unhindered entry and
exit from the market, as well as excellent information of customers and manufacturers about
market data. Imperfect competition occurs in the market when one of the conditions in a
perfectly competitive market is not met. This type of market is very common. In fact, every
industry has some kind of imperfect competition. These include a market with different
products and services, prices that are not determined by supply and demand, competition for
market share, customers who may not have complete information about products and prices,
and high barriers to entry and exit. Types of imperfect competition are monopolies, duopolies,
oligopolies, and monopolistic competition. The paper analyzes and defines market structures
with an emphasis on imperfect competition. In addition to the definitions and theoretical basis
of each market structure, examples are given in the Republic of Croatia for each form of market
structure of imperfect competition.
Ključne riječi
tržište
nesavršena konkurencija
monopol
oligopol
monopolistička konkurencija
Ključne riječi (engleski)
market
imperfect competition
monopoly
oligopoly
monopolistic competition
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:143:306505
Studijski program Naziv: Turistički menadžment; smjerovi: Turistički menadžment, Informatički menadžment Smjer: Turistički menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-22 06:49:45