Sažetak | Spolno prenosive bolesti su zaraze koje se prenose spolnim kontaktom sa zaraženom osobom. Za neke spolno prenosive bolesti (npr. hepatitis B, hepatitis C, HIV) spolni kontakt nije jedini način zaražavanja, zaraza se može prenijeti i krvlju i s majke na dijete. Temeljni cilj ovog rada jest dobiti uvid u razinu znanja o spolno prenosivim bolestima u studentske populacije, starosne dobi između 18 i 26 godina. Analizirao se njihov stav i navike vezane uz istu temu uz cilj poboljšanja edukacijskog sadržaja za buduće naraštaje, ovisno o rezultatima. Istraživanje je provedeno tijekom svibnja 2018. godine na uzorku od 106 studenata tri studija Zdravstvenog veleučilišta u Zagrebu; Sanitarno inženjerstvo, Radna terapija i Radiološka tehnologija. Za potrebe istraživanja konstruiran je anoniman upitnik u kojem su postavljena pitanja zatvorenog tipa, kojima se ispitivalo znanje o spolno prenosivim bolestima, načinima zaštite od takvih bolesti ali i neželjene trudnoće, kao i individualne navike studenata vezane uz ovu temu. Uz rezultate koji su dali uvid u stečeno znanje ispitanika, napravljene su usporedbe po raznim parametrima (studij, spol, mjesto odrastanja, obrazovanje roditelja, iskustvo u spolnim odnosima, odgoj u religijskom duhu). Utvrđeno je da je stupanj znanja sva tri studija vrlo dobar s malom prednosti studija Sanitarnog inženjerstva što je i očekivano s obzirom na nastavni program studija. Velike razlike nema ni u stupnju uspješnosti među spolovima kao ni u studentima čiji roditelji imaju visoki/viši stupanj obrazovanja i onih čiji roditelji imaju srednju stručnu spremu. Velika većina studenata smatra da je tijekom osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja usvojila potrebna znanja o spolnosti, ali usprkos tome gotovo svi ispitanici smatraju da bi se edukacija o spolnosti i spolno prenosivim bolestima trebala nastaviti prilikom visokoškolskog obrazovanja. Usporedbom dobivenih rezultata s prijašnjim istraživanjima utvrđena su određena podudaranja kao i razlike. |