Sažetak | Senzorna integracija neurobiološki je proces kojim živčani sustav prima, analizira i
pohranjuje informacije pridošle od osjetilnih sustava. Ukupno ih je sedam te razlikujemo
vizualni, auditivni, olfaktorni i gustativni sustav zajedno sa proprioceptivnim, vestibularnim
i taktilnim koji su od iznimne važnosti za područje senzorne integracije. Pravilna
integracija ovih sustava omogućava nam adekvatno funkcioniranje u svakodnevnom
životu i komuniciranje s vanjskim svijetom (1). „Ako gradite kulu od pijeska, a nemate
dobre temelje, odnosno pouzdane senzorne informacije, gubite čvrst temelj na kojem
biste trebali graditi sve te razvojne vještine“ (2, str.21). Pojam senzorne integracije ima
posebno značenje za radne terapeute. Kao za sva područja kojima se radna terapija
bavi, tako i za procjenu senzorne integracije, nužan je multidisciplinaran pristup u svrhu
boljeg razumijevanja prisutnih poteškoća. Radni terapeut ne bavi se isključivo pojedincem
već ujedno daje na važnosti obitelji i okolini u kojoj isti živi.
Senzorna igra djeci nudi priliku da istražuju svijet na prilagođen način koji im ujedno
pomaže pri rastu i razvoju. Ovakva vrsta aktivne igre ima važnu ulogu pri stvaranju
neuroloških veza, kojima je svrha da postepeno omoguće djeci rješavanje sve složenijih
svakodnevnih zadataka sa što manje prepreka i poteškoća. Poznata je po tome što
pospješuje razvoj vještine pažnje i koncetracije, podržava razvoj verbalnih sposobnosti,
kognitivno sazrijevanje, finu i grubu motoriku te potiče socijalnu interakciju s drugom
djecom, terapeutom ili roditeljima. Može, i treba biti zabavna i jednostavna, ali roditeljima
nerijetko ponestaje ideja kako dijete aktivno uključiti u iste. Upravo iz tog razloga u ovom
radu možete pronaći potrebne informacije na temu edukacije roditelja kako bismo im
pomogli što više olakšati igru s vlastitom djecom. Navest ćemo primjere senzornih igara
za sva osjetila, te kako ih prilagoditi što širem spektru djece. S obzirom na trenutnu
pandemiju SARS-Cov-19, mnogo roditelja nije u mogućnosti voditi djecu na propisane im
terapije stoga im želimo omogućiti da, barem jednim dijelom, sami što kvalitetnije i
veselije provedu vrijeme s njima. |