Sažetak | Svaka obrazovna ustanova poput škole ili fakulteta ima različite zahtjeve i ocjenjuje
različite vrste kompetencija kod učenika i studenata pa je tako akademski uspjeh teško točno
definirati odnosno dati mu univerzalnu definiciju. Na njega utječu brojni faktori, neki
pozitivno, a neki negativno. Neki od faktora koji utječu na akademski uspjeh su upornost,
samozadovoljstvo, motivacija, upravljanje vremenom, strategije učenja, tjelesna aktivnost i
drugi. Tjelesna aktivnost pozitivno utječe na tijelo i određena područja u mozgu. Neka od
područja mozga na koja tjelesna aktivnost utječe su dopaminergički sustavi i amigdale, te
održava normalne razine neurotransmitera, poput dopamina, i hormona kao što je serotonin,
odnosno hormon sreće. Također pozitivno utječe na koncentraciju i percepciju, povećava
samopoštovanje te smanjuje ukupnu razinu stresa u tijelu. Tako već spomenuti serotonin ili
hormon sreće se smatra stabilizatorom raspoloženja ali on također utječe i na pamćenje jer se
serotoninski receptori nalaze u amigdalama i hipokampusu, koji su glavne regije u području
mozga za emocije, učenje i pamćenje Kao i svatko od nas, tako i sva istraživanja na temu
utjecaja tjelesne aktivnosti na akademski uspjeh, i njihovi provoditelji različito gledaju na to
što je akademski uspjeh te ga drugačije definiraju i provode postupke procjene i mjerenja.
Stoga se rezultati istraživanja na ovu temu ne moraju podudarati u rezultatima te ne daju
dosljedne zaključke jer na odnos tjelesne aktivnosti i akademskog uspjeha djeluje veliki
raspon varijabli koje se mora uzeti u obzir kako bi se mogao dati relevantan zaključak. Sve
veće korištenje interneta i računalnih igrica (tj. vrijeme provedeno pred ekranom) predstavlja
veliku prijetnju zdravom načinu života; stoga sve manji dio adolescenata redovito sudjeluje u
tjelesnoj aktivnosti. Pronađena istraživanja su dala različite rezultate, ali najviše prevladava
zaključak da tjelesna aktivnost pozitivno utječe na akademski uspjeh sve dok tjelesna
aktivnost ne uzima previše slobodnog vremena koje se moglo potrošiti na učenje i
istraživanje. |