Sažetak | Intelektualna teškoća jest kompleksno stanje karakterizirano ispodprosječnim
intelektualnim funkcioniranjem, a javlja se prije 18. godine života. Osobe sa teškoćama
imaju značajna ograničenja u svakodnevnom životnom funkcioniranju kao što je briga
o samozbrinjavanju, socijalnim vještinama, teškoćama u obrazovanju i slično. Uloga
medicinske sestre ima naglasak na poboljšanju kvalitete života onima koji nisu u
mogućnosti brinuti se sami za sebe. Rad s osobama koje imaju intelektualne teškoće
posebno je izazovan i zahtjeva uključenost brojnih stručnjaka, ali i njihovih obitelji.
Medicinska sestra u svome radu osim zdravstvenog dijela planira i realizira higijensko
zdravstvene edukacije, po potrebi pomaže u nastavnom programu, pomaže
korisnicima u svakodnevnim aktivnostima i zbrinjavanju a isto tako surađuje sa
roditeljima.
S obzirom na uključenost medicinskog osoblja u sve aspekte zdravstvene zaštite,
uloga im je i promicanje osviještenosti o problemima s kojima se suočavaju osobe koje
imaju teškoće bilo tjelesne, psihičke ili udružene. Treba raditi na poticanju mogućnosti
i vještina koje te osobe imaju, sudjelovanje u njihovoj habilitaciji i rehabilitaciji te
omogućavanje njihove što kvalitetnije interakcije u društvu. Način života cijele obitelji
usmjeren je na potporu i prihvaćanje, kao i na to kako može realizirati određene ciljeve
u društvu i u zajednici kojoj oboljeli član pripada. Ukoliko su zadovoljene njihove
potrebe, te ukoliko su uključene u život lokalne zajednice, mogu doseći vrlo visoke
kriterije ovisno o mogućnostima.
S obzirom na vrijeme provedeno sa njima, medicinska sestra ima mogućnost
prepoznati njihove potrebe, pomoći im u poboljšanju ostvarivanja istih, te primijetiti
svaku promjenu. Navedeno se može postići svakodnevnom podrškom u obavljanju
aktivnosti, pomoći uključivanjem u lokalnu zajednicu, te redovitom edukacijom
primjerenom i razumljivom osobama kojima je namijenjena |