Sažetak | Analiza potencijala za rast poduzeća pruža, prvenstveno samome poduzetniku, na vrlo
studiozan i objektivan način detaljne informacije o trenutnom snaju njegovog poduzeća, koje
informacije on kasnije koristi u definiranju strategije rasta. Poduzetnik se uvijek mora „vraćati
unatrag“ i mjeriti svoju performansum kako bi sigurno donosio odluke koje pridonose
ostvarivanju zadanih ciljeva.
Na primjeru obrta „Vinogradarstvo i vinarstvo Ćasić“ vidljivi su temeljni problemi i zahtjevi
koji se stavljaju pred poduzetnika u fazi preživljavanja koja je karakterizirana visokim
financijskim rizikom, niskim stupnjem organiziranosti, općenitim nedostatkom resursa za
zadovoljenje svih potreba poduzeća, pritiskom za što bržim postizanjem rezultata i slabom
konkurentskom pozicijom. Dakle, aktivnosti u ovoj fazi životnog ciklusa poduzeća su
fokusirane na opstanak na tržištu, preživljavanje i naravno ako je moguće stvaranje pretpostavki
za stabilizaciju poslovanja i etabliranje na tržištu.
Potencijali predmetnog poduzeća - obrta koji ima tendenciju preregistriranja u poduzeće
donekle zadovoljavaju potrebe planiranoga rasta, no također, vidljivi su i određene slabosti koje
je potrebno ukloniti kako bi se ostvarili ciljevi.
Osobnost poduzetnika – Saše Ćasića, njegove kompetencije, iskustvo i znanje, njegova
usmjerenost zacrtanim ciljevima i sposobnosti predstavljaju dobar potencijal, no, potrebno je
učiti nove vještine i ulagati u ljudske potencijale, osobito što se u fazi rasta nameće potreba
podjele poslova i zaduženja, a time i nove vještine upravljanja poduzećem. |