Naslov MJERNI INSTRUMENTI I EUROBAROMETAR : Završni rad
Naslov (engleski) MEASURING INSTRUMENTS AND EUROBAROMETER : Final paper
Autor Juraj Padovan
Mentor Jasna Horvat (mentor)
Mentor Josipa Mijoč (komentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za kvantitativne metode i informatiku) Osijek
Datum i država obrane 2021-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Kvantitativna ekonomija
Sažetak Važnost javnog mnijenja i informiranosti građana u stvaranju jedinstvenog europskog
tržišta, Europska komisija (EK) potvrđuje tijekom protekla četiri desetljeća prikupljanjem,
obrađivanjem, analiziranjem i objavljivanjem podataka o javnom mnijenju svih članica
Europske unije (EU). U postupku ispitivanja javnoga mnijenja primjenjuju se mjerni
instrumenti primjereni za prikupljanje stajališta o točno određenim temama, a znanstveno i
stručno provjereni u prethodnim istraživanjima. Ispitivanja javnog mnijenja usmjerena su
prema aktualnim temama u EU-u kao što su, primjerice, europske integracije i europske
politike ili socijalna pitanja. Premda je temeljni cilj Europske komisije prikupljati saznanja o
procesu europskog ujedinjenja, anketnim istraživanjima koje provodi Eurostat (ES) kao
istraživački ured Europske komisije, uspostavio se istraživački sustav za utvrđivanje učinka
provedenih politika na stajališta građana EU-a prema politikama i ustanovama EU-a koje ih
oblikuju i provode. Eurobarometar je metodološki instrument i istraživački mehanizam koji
Europska komisija (EK) primjenjuje kako bi doznala stajališta građana o aktualnim,
društvenim, političkim, ekonomskim ili tehničkim problemima i terminima. Informacijska
vrijednost Eurobarometra (EB) raste tijekom godina njegove primjene budući da, istraživanja
koja se provode dva puta godišnje, generiraju veliku količinu reprezentativnih i usporedivih
podataka. U siječnju 2005. godine Republika Hrvatska (RH) je po prvi put uključena u
istraživanje Eurobarometra čime je uvrštena u metodološki okvir Eurostata kao krovne
istraživačke ustanove Europske komisije zadužene za utvrđivanje prihvatljivosti i
„učinkovitost“ politika EK-a na zemlje članice. Slijedeći takvu strategiju Eurostata, u ovome
završnome radu istražuje se i analizira uloga Eurobarometra u procesu europske integracije
s naglaskom na njegove metodološke temelje i primijenjene mjerne instrumente. U analiziranju
fenomena Eurobarometra proučeni su primjeri upitnika iz 2017. (br. 87) i 2019. (br. 91), kojima
su prikupljani podatci za članice EU-a te karakteristike uporabljenih mjernih instrumenata.
Sažetak (engleski) The importance of public opinion and informing citizens in the creation of a single European
market has been confirmed by the European Commission (EC) over the past four decades by
collecting, processing, analyzing, and publishing public opinion data from all European Union
(EU) members. In the process of public opinion polls, measuring instruments are used that are
suitable for gathering views on specific topics, and scientifically and professionally verified in
previous research. Opinion polls focus on current events in the EU, such as European
integration and European policies or social issues. Although the basic goal of the EC is to find
out about the process of European unification, surveys conducted by Eurostat (ES) as an EC
research office have established a research system to determine the impact of implemented
policies on the attitudes of EU citizens towards EU policies and institutions. The
Eurobarometer is a methodological instrument and research mechanism used by the European
Commission to find out citizens' views on current, social, political, economic or technical
problems and terms. The information value of the Eurobarometer (EB) increases with the
number of years of its application, as surveys conducted twice a year generate a large amount
of representative and comparable data. In January 2005, the Republic of Croatia (RH) was
included for the first time in the Eurobarometer survey, which included it in the Eurostat
methodological framework as the EC's umbrella research institution in charge of determining
the acceptability and "effectiveness" of EC policies to member states. Following such a strategy
of Eurostat, in this concluding paper the role of Eurobarometer in the
process of European integration is investigated and analyzed
with an emphasis on its methodological foundations and applied measuring
instruments. In analyzing the phenomenon of Eurobarometer, examples of questionnaires
from 2017 (Nos. 87) and 2019 (Nos. 91) were studied, which collected
data for EU members and the characteristics of the measuring instruments used.
Ključne riječi
mjerni instrumenti
Eurobarometar
europski identitet
javno mnijenje
anketiranje
Ključne riječi (engleski)
measuring instruments
Eurobarometer
European identity
public opinion
surveying
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:941325
Studijski program Naziv: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-06-15 07:07:31