Sažetak | Sve je veći broj kompanija koje se odlučuju za individualan pristup prema potrošačima
pri ispitivanju tržišta. Pritom istražuju placebo efekt kako bi lakše uvidjeli navike
potrošača i njihove potrebe.. Na percepciju potrošača mogu utjecati razni podražaji iz
okoline. Placebo efekt koristi kako bi se pažnja potrošača usmjerila na bitne značajke
proizvoda. Uklanjanjem nepoželjnih podražaja iz okoline, maksimizira se potrošačevo
zadovoljstvo te time i iskustvo kupnje. Implementiranjem placebo efekta u svoje
poslovanje, kompanije se bolje mogu povezati s potrošačima te na taj način na tržište
staviti proizvode koji zadovoljavaju potrebe potrošača. Ono o čemu sve više kompanija
vodi računa je održivost izrade i korištenja proizvoda. Neuromarketing od velike je
pomoći kada je u pitanju razumijevanje potrošača pa tako i osvještavanje potrošača prema
održivim proizvodima. Ne samo da se može dobiti uvid u „potrošačev um“, već je moguće
prilagoditi održive proizvode prema potrebama potrošača. U vrijeme globalnog
zatopljenja sve je veći broj, pretežno mladih ljudi, koji su osvijestili potrebu za održivim
proizvodima. Unazad par desetaka godina, potreba za održivošću vidljivija je kod mlađih
generacija, koje imaju povećanu osjetljivost prema proizvodima koji nisu održivi. Razlog
tome je veća ekološka osviještenost mlađih generacija. Problem održivosti pitanje je s
kojim se mnoge kompanije u modnoj industriji sve češće susreću. Modna je industrija
jedan od najvećih zagađivača u svijetu. Iz tog razloga sve više velikih modnih kompanija
svoje potrošače potiče recikliranje ili ponovnu uporabu proizvoda. Trendovi se, kao i
preferencije potrošača mijenjaju iz dana u dan. To stvara problem jer je takav način
proizvodnje, ali i života neodrživ. U današnje vrijeme, ako je proizvod održiv, automatski
ima dodanu vrijednost, jer to znači da su proizvodi napravljeni u humanim uvjetima te da
se prema sirovinama za izradu, kao i svojim zaposlenicima, kompanije odnose savjesno.
Recikliranje i ponovna uporaba samo su neki od načina na koji kompanije žele osvijestiti
svoje potrošače o problemu koji nastaje pri brzoj modi.
U ovom radu istražit će se ponašanje potrošača kada su pred njima odjevni proizvodi koji
imaju oznaku održivosti, kao i oni koji nemaju oznaku održivosti. Ispitat će se utječe li
opis proizvoda na percepciju potrošača te u kojoj mjeri. Cilj ovog istraživanja je ispitati
percipiraju li potrošači održive odjevne predmete jednako kao i neodržive. Istraživanje je
provedeno putem online upitnika te istražuje je li potrošačima oznaka održivosti odjevnih
proizvoda važna za odluku pri kupnji. Saznanja dobivena ovim istraživanjem od velike
su pomoći kada je u pitanju razumijevanje potreba potrošača te njihovo percipiranje
važnosti proizvoda koji kupuju. Upitnici su provedeni na uzorku od ukupno 120 ispitanika
starijih od 18 godina. Analizom rezultata utvrđeno je da se potrošačima održivi proizvodi
sviđaju podjednako kao i oni koji nisu održivi. Odnosno, približno su jednako spremni
izdvojiti za proizvod koji je održiv, kao i za onaj koji nije. Rezultati istraživanja trebali bi
pomoći pri razumijevanju potreba potrošača s obzirom na ekološki aspekt koji održivi
proizvodi imaju, a samim time pridonijeti boljem zadovoljavanju potreba potrošača.
Provedeno istraživanje ukazuje na važnost koju održivost ima za budućnost. |