Naslov Utjecaj oznaka na pakiranju keksa " Fanola" na namjeru kupnje keksa
Naslov (engleski) The influence of labels on the packaging of "Fanola" cookies on the buying intention of cookies
Autor Antonija Radić
Mentor Jasmina Dlačić (mentor)
Mentor Matia Torbarina (komentor)
Član povjerenstva Jasmina Dlačić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Jardas Antonić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Matia Torbarina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2024-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Potrošač koristeći i različite kriterije i faktore donosi konačnu odluku o proizvodu koji će
kupiti, a isti faktori i društveno okruženje utječu na namjeru kupnje. Ona predstavlja
preferenciju kupca da odabere i kupi određen proizvod u odnosu na ostale proizvode
konkurencije. Na namjeru kupnje mogu utjecati i različite oznake i certifikati koji se
najčešće nalaze na prednjoj strani pakiranja. Pružaju dodatne informacije potrošačima o
samom proizvodu, jer ga se najčešće, kada je rije o hrani, ne može isprobati prije kupnje te
se certifikatima i drugim etiketama daje dodana vrijednost. S obzirom da su one iznimno
bitan dio pakiranja prehrambenih proizvoda (i keksa), u ovom radu htjelo se istražiti kakav
i koliki utjecaj imaju oznake i certifikati kao faktor u kupovnom procesu te kako su
povezane sa konačnom odlukom o namjeri kupnje.
U ovome radu su prikazane teorije o ponašanju potrošača i namjeri kupnje (za što su se
koristili sekundarni izvori podataka), pregled različitih vrsta oznaka, načini pozicioniranja i
strategija naljepnica te provedeno istraživanje u obliku eksperimenta u online okruženju.
Problem istraživanja je bio istražiti utjecaj prisutnosti različitih oznaka na pakiranju keksa
„Fanola" na namjeru kupnje potrošača, a prema analiziranim rezultatima istraživanja,
postoji djelomičan utjecaj etiketa i certifikata kod potrošača, no nisu dovoljno uvjereni da
bi proizvod odabrali kao konačan izbor. Pojedini certifikati pokazali su veći utjecaj ako su
prisutni na pakiranju, no također i određene preferencije potrošača prema načinu
proizvodnje keksa, zemlji porijekla i samoj kvaliteti okusa imaju utjecaja na njihovu
namjeru kupnje, a također se javljaju nedovoljno informiranje potrošača i edukacija o
certifikatima, kao i rijetko čitanje oznaka.
Sažetak (engleski) A customer makes his final decision on which product to buy based on many criteria and
factors, and these factors and the social environment influence the purchase intention. It
represents the customer's preference to choose and buy a particular product over other
competing products. Various labels and certificates, which are usually found on the front of
the packaging, can also have an impact on buying intention. They provide customers with
additional information about the product itself, because when it comes to food, in most
cases people can not onsume and taste 3 products with certificates and other labels have
additional value. As they are an extremely important part of the packaging of food products
(including cookies), this paper was looked at how and to what extent labels and certificates
are linked to the final purchase decision (buying intention) 3 as a factor in the buying
process.
Here, theories related to consumer behavior and buying intention, an overview of different
types of labels, positioning and strategies of labelling was given (for all before secondary
dana sources were used) and survey research was conducted in the form of a survey
experiment in an online environment were presented. A research problem was to
investigate the effects of different labels on the packaging of „Fanola< tea cookies on
customer's purchase intention. According to the analyzed research results, there is a partial
impact on customers, but they are not convinced enough to make these tea cookies as a
final choice. Certain certificates had a greater influence when they were present on the
packaging, as well as certain customer preferences regarding the production method, the
country of origin and the taste quality of the cookies. Another effect was insufficient
consumer education about the certificates, combined with infrequent labels reading.
Ključne riječi
oznake na pakiranju
čajni keksi
certifikati kvalitete
namjera kupnje
preferencije potrošača
Ključne riječi (engleski)
labels on packaging
tea cookies
quality certificates
buying intention
customer preferences
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:192:055976
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje Smjer: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra ekonomije (univ. mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-12-12 16:20:13