Naslov BIG DATA u kontekstu maloprodajne industrije-izazovi i predviđanja
Naslov (engleski) BIG DATA in context of retail -challenges and predictions
Autor Domagoj Vugrin
Mentor Mirjana Pejić Bach (mentor)
Član povjerenstva Ivan Strugar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jovana Zoroja (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2016-03-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Big Data postaje jedan od najvažnijih tehnoloških trendova koji ima potencijal da
drastično promijeni način na koji organizacije koriste podatke. U prošlosti se
interno/eksterno generirani podaci zbog ograničenosti tehnologije nisu dovoljno
iskorištavali pa tržište Big Data-e danas neprestano raste kao posljedica težnje da se
obuhvate neiskorišteni izvori nestrukturiranih podataka u potrazi za skrivenim
relacijama. Pritom je potrebno prilagoditi vlastitu IT infrastrukturu koja će biti sposobna
podržati veliku količinu različitih podataka koji pristižu velikom brzinom iz više izvora. Da
bi implementacija bila uspješna, organizacije moraju biti svjesne izazova i rizika s
kojima će se suočiti te jasno odrediti poslovnu strategiju, potrebe i ciljeve kojima teže.
U radu će se istraživati svi relevantni izvori koji će pomoći u definiranju pojma Big Datae,
da bi zatim stečeno znanje primijenili u kontekstu maloprodajne industrije. S obzirom
da je Hrvatska relativno malo tržište, najprije će se opisati 3 konkretna primjera iz svijeta
nakon čega će fokus rada biti prebačen na kreiranje hipotetskog projekta
implementacije Big Data-e i analitike u Konzumu. U postupku zaključivanja kroz
pojedina poglavlja, koristila se metode nepotpune indukcije, deduktivna metoda, metoda
analize, statistike i kompilacije.
Na temelju provedenih istraživanja primjera implementacija u svijetu, zaključujemo da
kompanije na početku svog eksperimentiranja s Big Data-om zaziru od Cloud rješenja,
te se najčešće fokusiraju na opterećivanje vlastite IT infrastrukture. Gledajući, hrvatsko
tržište, ono je u svjetskim razmjerima gotovo nezamjetno, međutim Big Data bi itekako
imala smisla u Konzumu kao najvećem hrvatskom lancu. Hipotetski slučaj
implementacije iznjedrio je simulaciju čiji su rezultati pokazali da bi investicija u zamjenu
trenutnog modela, koji počiva na generičkim ponudama, sa usko skrojenim
personaliziranim ponudama donio značajan porast u potrošnji registriranih kupaca.
Sažetak (engleski) Big Data is becoming one of the most important technology trends that has the potential
for dramatically changing the way organizations use informations. Looking back, due to
limitations of technology, data that was generated internally/externally could not be used
in a way that could bring value. Today, Big Data market is growing fast as a
consequence of pursuance to comprehend previously unused sources of unstructured
data in order to find hidden patterns. To be be capable to support vast amount of
different types of data coming from multiple sources, companies must adapt their IT
infrastructure and be aware of challenges and risks that will come along. With that said,
only clear strategy and objectives will lead to successful implementation.
This thesis work will investigate all relevant sources to define Big Data and apply this
knowledge in context of retail industry. As Croatia is relatively small market, there will be
presented 3 concrete examples coming from the biggest retail makets. Afterwards,
focus will be shifted to Croatian retail industry to build a hypothetical case for Big
Data&Analytics project in Konzum. Methods used for making conclusions throughout
the work were incomplete induction, deductive method, analysis, statistics and
compilation method.
Based on our research examples on Big Data implementations in the world, we can
conclude that most companies with less experience in BD technologies, are
implementing Cloud based solutions at the later stage of their journey and are mainly
focused on burdening their own IT infrastructure. Looking at Croatia, its retail market is
negligible compared to the worlds market but BD would definitely have some sense in
Konzum. Our simulation has shown that transformation from existing generic to
personalized-centric model of customer interaction would give a massive boost to their
consumption.
Ključne riječi
Big Data
maloprodajna industrija
analitička rješenja
Konzum
potrošač
Ključne riječi (engleski)
Big Data
retail industry
analytic solutions
Konzum
customer
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:344606
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-10-29 09:17:00