Sažetak | Sposobnost inoviranja predstavlja važno obilježje organizacija koje im omogućuje da održe
svoju konkurentnost na tržištu. Međutim, inovacije ne podrazumijevaju samo ulaganja u
istraživanje i razvoj i tehnološki napredak. Svakodnevne inovacije na radnom mjestu ključne
su za opstanak organizacije, stoga organizacije nastoje pronaći različite metode motiviranja
zaposlenika, s ciljem poticanja njihove inovativnosti. Možemo reći kako inovativno ponašanje
zaposlenika predstavlja ponašanje zaposlenika usmjereno na generiranje, predstavljanje i
implementaciju, unutar svoje uloge, grupe ili organizacije, ideja, procesa, proizvoda ili
procedura s ciljem unaprijeđenija postojećeg sustava i položaja organizacije (De Spiegelaere i
sur., 2012). Jedan od načina poticanja zaposlenih na inovativno ponašanje je svakako
strategija nagrađivanja. Dobro planirana i implementirana strategija nagrađivanja pozitivno
utječe na zaposlenike, koji imaju osjećaj da su cijenjeni, te da doprinose razvoju organizacije.
Takvi zaposlenici će biti više motivirani da dodatno doprinose usavršavanju organizacijskog
sustava i inoviranju, što doprinosi poboljšanju konkurentskog položaja organizacije.
Empirijskim istraživanjem ispitati će se imaju li pojedini elementi strategije nagrađivanja, i u
kojoj mjeri, pozitivan utjecaj na povećanje inovativnog ponašanja zaposlenika, ili stvaraju
suprotan efekt u kojem zaposlenici gledaju samo na svoju ekonomsku dobit, što dovodi do
smanjenja inovativnog ponašanja. |