Naslov Video kao snažan marketinški alat za privlačenje turista u turističku destinaciju
Naslov (engleski) Video as a powerful marketing tool for attracting tourists to a tourist destination
Autor Tena Kiš
Mentor Petra Barišić (mentor)
Član povjerenstva Darko Prebežac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Josip Mikulić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za turizam) Zagreb
Datum i država obrane 2021-06-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Jedan od glavnih ciljeva marketinga u turizmu je stvoriti ravnotežu između potreba turista i
turističke destinacije. Uzimajući u obzir činjenicu da se u turizmu govori o proizvodu koji je na
tržištu moguće ponuditi isključivo u pisanom i slikanom obliku i sredstvu, način na koji se
zadovoljavaju potrebe turista su točne informacije o proizvodu, odnosno turističkoj usluzi i njenom
korištenju. Zato se danas, promocija u turizmu ističe kao vrlo bitan marketinški kanal, što je
potvrđeno i sve boljom organizacijom i stručnošću s kojom se provodi turistička promocija u svim
razvijenim zemljama.
Jedan od kanala za promociju koji je postao popularan unazad nekoliko godina je video, koji je
preuzeo vodeću ulogu na društvenim mrežama i internetu. Video je trend koji raste iz dana u dan.
Svaki promotivni video u turizmu mora izazvati pažnju, zadržati ljude da ga odgledaju do kraja te
mora ispričati priču i potaknuti gledatelja na reakciju, odnosno učiniti da se gledatelj poistovjeti s
pričom i poželi to iskustvo doživjeti uživo.
Cilj ovog rada je razumjeti utjecaj videa (promotivnih turističkih videa, YouTube videa, vlogova
travel influencera, korisnički generiranog videa i filmskog turizma) na formiranje slike o
turističkom odredištu te istražiti i utvrditi konkretan utjecaj promocije turističke destinacije putem
videozapisa na odluku turista o odlasku u određenu turističku destinaciju. Snažna slika će ostaviti
utjecaj na turista, a ako je ta slika uz to i pozitivna, ona će stvoriti u turistu želju za posjetom toj
destinaciji.
Stoga, glavno pitanje ovog rada je može li video, kao kanal turističke promocije, privući turiste u
samu turističku destinaciju. Istraživanje je provedeno u obliku anketnog upitnika na 427 ispitanika.
Dobiveni rezultati istraživanja mogu biti od koristi za smjernice u budućem razvoju ponude
turističkih destinacija, kako bi se zadovoljile potrebe turista, rast imidža i promotivne aktivnosti
turističke destinacije.
Sažetak (engleski) One of the main goals of marketing in tourism is to create a balance between the needs of tourists
and the tourist destination. Taking into account the fact that in tourism we are talking about a
product that can be offered on the market only in written and painted form, the way in which the
needs of tourists are met is accurate information about the product or tourist service and its use. It
is for this reason that today promotion in tourism stands out as a very important marketing channel,
which is confirmed in the development of world tourism by the better organization and expertise
with which tourism promotion is carried out in all developed countries.
One of the promotion channels that has become popular a few years ago is video, which has taken
a leading role on social networks and the Internet. Video is a trend that is growing day by day.
Every promotional video in tourism must attract attention, keep people watching it to the end and
must tell the story and encourage the viewer to react, or make the viewer identify with the story
and want to experience it live.
The aim of this paper is to understand the impact of video(promotional travel videos, YouTube
videos, travel influencer deposits, user-generated videos and film tourism) on the formation of the
image of a tourist destination and to investigate and determine the specific impact of tourist
destination promotion through video on the decision of tourists to go to a particular tourist
destination. A strong image will leave an impact on the tourist, and if that image is also positive,
it will create in the tourist a desire to visit that destination.
Therefore, the main question of this paper is whether video, as a channel of tourist promotion, can
attract tourists to the tourist destination itself. The research was conducted in the form of a
questionnaire on 427 respondents. The obtained research results can be useful for guidelines in the
future development of the offer of tourist destinations, in order to meet the needs of tourists, image
growth and promotional activities of the tourist destination.
Ključne riječi
turistička destinacija
promocija
video
YouTube
turizam
Ključne riječi (engleski)
tourist destination
promotion
video
YouTube
tourism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:671772
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-07-06 06:25:10