Naslov Analiza multinacionalnih kompanija u segmentu zdrave prehrane
Naslov (engleski) Analysis of multinational companies in the healthy eating segment
Autor Ines Marković
Mentor Fran Galetić (mentor)
Član povjerenstva Maja Mihelja Žaja (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mihovil Anđelinović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za financije) Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Financije
Sažetak Multinacionalne kompanije ključni su pokretač globalizacije jer premještaju proizvodnju u zemlje s relativno nižim jediničnim troškovima rada kako bi se povećala dobit i prinos dioničara. One, naime, potiču svjetski gospodarski razvoj te čine tržište učinkovitim. Moć multinacionalnih kompanija ubrzano se širi te ima utjecaja i kontrole nad velikim dijelom života ljudi počevši od hrane koja se konzumira pri čemu je njihov utjecaj posebice značajan u razvoju i širenju globalnog trenda zdrave prehrane. Analizom multinacionalnih kompanija u segmentu zdrave prehrane, a na primjeru globalnog lidera kompanije Herbalife Nutrition, nastoji se stoga utvrditi u kojoj mjeri iste utječu na rast i promicanje globalnog trenda zdrave prehrane, koje su pozitivne i negativne karakteristike njihova poslovanja te koji faktori potiču multinacionalne kompanije na ulaganje i poslovanje u nerazvijenim zemljama. Pozitivni utjecaji poslovanja multinacionalnih kompanija vode bržem gospodarskom rastu i razvoju ukoliko su dobro uklopljeni u ekonomsku strategiju razvoja određene zemlje. Iako utjecaj multinacionalnih kompanija na ekonomiju pojedinih zemalja zna biti vrlo značajan, odsutnost istih predstavljala bi još više izazova za njihovo gospodarstvo. Faktori koji privlače multinacionalne kompanije da svoju proizvodnju smještaju u zemlje u razvoju jesu jeftinija radna snaga, niži troškovi proizvodnje, globalizacija te potencijal vezan uz pokret izgradnje infrastrukture. Također, vlade zemalja u razvoju privlače kapital multinacionalnih kompanija u svoje države putem poticaja u vidu poreznih olakšica i subvencija. Cilj je rada kvantitativnom metodom putem anketnog upitnika ocijeniti u kojoj mjeri globalni trend zdrave prehrane utječe na prehrambene navike ljudi te utvrditi koliko su ispitanici upoznati s trendovima zdrave prehrane, konzumiraju li i u kojoj mjeri dodatke prehrani te koliko im je životni stil zdrav i aktivan. Kako bi se utvrdilo u kojoj mjeri globalni trend zdrave prehrane utječe na zdrav i aktivan način života ljudi, provedeno je istraživanje putem anketnog upitnika nad 121 ispitanikom čiji rezultati potvrđuju da velika većina ispitanika nastoji ići u korak s rastućim trendom zdrave prehrane što se očituje iz njihovih prehrambenih navika te zdravog i aktivnog načina života.
Sažetak (engleski) Multinational companies are a key driver of globalization as they relocate production to countries with relatively lower unit labor costs to increase shareholder profits and returns. Namely, they stimulate world economic development and make the market efficient. The power of multinational companies is expanding rapidly and has an impact and control over a large part of people's lives, starting with the food consumed, and their impact is particularly significant in the development and spread of the global trend of healthy eating. By analysis of multinational companies in the segment of healthy eating, to the application of the global leader Herbalife Nutrition, therefore seeks to determine the extent to which they influence the growth and promotion of the global trend of healthy eating, what are the positive and negative characteristics of their business and what factors encourage multinational companies to invest and do business in underdeveloped countries. The positive business impacts of multinational companies lead to faster economic growth and development if they are well integrated into the economic development strategy of a particular country. Although the impact of multinational companies on the economies of individual countries can be very significant, their absence would pose even more challenges for their economy. Factors that attract multinational companies to locate their production in developing countries are cheaper labor, lower production costs, globalization and the potential associated with the infrastructure construction movement. Also, governments in developing countries attract capital from multinational companies to their countries through incentives in the form of tax breaks and subsidies. The aim of this paper is to use a quantitative method via a survey questionnaire to assess the extent to which the global trend of healthy eating affects people's eating habits and to determine how familiar respondents are with healthy eating trends, whether and to what extent they consume dietary supplements and how healthy and active their lifestyle is. In order to determine the extent to which the global trend of healthy eating affects a healthy and active lifestyle, a research was conducted thorugh a survey questionnaire over 121 respondents whose results confirm that the vast majority of respondents try to keep up with the growing trend of healthy eating which is evident from their eating habits and healthy and active lifestyle.
Ključne riječi
multinacionalne kompanije
globalizacija
zdrava prehrana
dodaci prehrani
Herbalife Nutrition
Ključne riječi (engleski)
Multinational companies
globalization
healthy nutrition
dietary supplements
Herbalife Nutrition
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:336181
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo, Marketing, Organizacija i management, Trgovina, Turizam, Analiza i poslovno planiranje, Poslovna informatika Smjer: Financije Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: dodiplomski Akademski / stručni naziv: diplomirani/a ekonomist/ekonomistica (dipl.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-29 10:43:48