Naslov Situacijsko vođenje generacije Z
Naslov (engleski) Situational leadership of Generation Z
Autor Katarina Šinko
Mentor Ana Krajnović (mentor)
Član povjerenstva Ana Krajnović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Domagoj Hruška (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mislav Ante Omazić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za organizaciju i management) Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Karakteristike određene generacije, kao i pojedinaca ukazuju na put kojim se žele kretati unutar poduzeća kako bi im dobar vođa omogućio rast i razvoj te ih zadržao, a da pritom ne umanjuje vrijednost ostalih članova tima ili organizacije. Balansiranje između prethodno navedenog te prilagođavanje vodstva ovisno o situaciji, gledajući zaposlenika i zadatak, glavni su izazov današnjih vođa.
Prilagodba stila vođenja sukladno kompetencijama i predanosti svojih suradnika, odnosno
odabir stil vođenja koji je prikladan situaciji, naziva se situacijsko vodstvo. Dosadašnja istraživanja sugeriraju kako vođe koji svoje stilove vođenja prilagođavaju situacijama ovisno o generacijskim preferencijama u svom timu imaju veću vjerojatnost da će to pozitivno utjecati na rješavanje zadataka i uspjeh rada tima.
Cilj ovog diplomskog rada je ispitati preferencije pripadnika generacije Z prema situacijskom vodstvu. Zbog svoje dobi, generacija Z, kao najmlađa na tržištu rada je ambiciozna, agilna i entuzijastična. Poslodavci moraju razumjeti ponašanje i sklonosti generacije koja puno očekuje od svog poslodavca i preferira fleksibilniji pristup vodstva od strane nadređenih. Poslodavci kao veliku prednost generacije Z ističu komunikaciju. Glasni su, direktni i ne boje se iskazati svoja mišljenja i stavove. Pod tim pretpostavkama rad je usmjeren na analizu stava generacije Z prema korištenju četiri stila situacijskog vodstva od strane njihovih
nadređenih.
Stručni doprinos ovog rada bit će vidljiv kroz bolje razumijevanje situacijskog vodstva i njegovu primjenu danas kod pripadnika generacije Z.
Empirijsko istraživanje provedeno je prilagođenim upitnikom Hersey i Blanchard, Situational Leadership Style Summary/ Self Assessment kako bi ga ispunjavali pripadnici generacije Z gdje ih se pitalo koliko su im privlačna pojedina obilježja situacijskih stilova koje upitnik navodi. Upitnik su ispunjavali pripadnici Generacije Z, studenti te oni u stalnom radnom odnosu unutar velike telekomunikacijske korporacije u Republici Hrvatskoj.
Sažetak (engleski) The characteristics of a certain generation, as well as individuals, indicate the path they want to take within the company so that a good leader can enable them to grow and develop and keep them, without diminishing the value of other team members or organizations. Balancing between the above and adjusting leadership depending on the situation looking at the employee and the task is the main challenge of today’s leaders.
Adjusting the leadership style in accordance with the competencies and dedications of their associates, choosing a leadership style that is appropriate to the situation, is called situational leadership. Research to date suggests that leaders who adapt their styles to situations depending on generational preferences in their time are more likely to have a positive impact on task solving and team success.
The aim of this thesis is to examine the preferences of members of Generation Z towards situational leadership. Because of their age, Generation Z, as the youngest in the job market, is ambitious, agile and enthusiastic. Employers need to understand the behavior and preferences of a generation that expects a lot from their employer and prefers a more flexible approach to leadership by superiors.
Employers point out communication as a great advantage of generation Z. They are loud, direct and not afraid to express their opinions and views. Under these assumptions, the paper focuses on the analysis of Generation Z's attitude towards the use of four styles of situational leadership by their superiors.
The professional contribution of this paper will be visible through a better understanding of situational leadership and its application today among members of Generation Z.
The empirical research was conducted with a customized Hersey and Blanchard questionnaire, Situational Leadership Style Summary / Self Assessment to be completed by Generation Z members where they were asked how attractive they were to certain characteristics of the situational styles listed in the questionnaire. The questionnaire was filled out by members of Generation Z, students and those in permanent employment within large telecommunications corporations in the Republic of Croatia.
Ključne riječi
vodstvo
situacijsko vodstvo
četiri stila situacijskog vodstva
Generacija Z
Ključne riječi (engleski)
leadership
situational leadership
four styles of situational leadership
Generation Z
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:072983
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-08-29 06:42:46