Naslov Tehnologije proširene stvarnosti i njihova primjena u industriji mobilnih videoigara
Naslov (engleski) Augmented reality technologies and their application in the mobile video game industry
Autor Gabrijela Marjanović
Mentor Nikola Vlahović (mentor)
Član povjerenstva Ljubica Milanović Glavan (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dalia Suša Vugec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za informatiku) Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Poslovna informatika
Sažetak Digitalne tehnologije napredovale su brže od bilo koje inovacije u povijesti. Ubrzan razvoj digitalnih tehnologija značajno utječe na svakodnevni život ljudi i postojećih industrija, koje iz dana u dan pokušavaju pronaći nove načine implementacije tih tehnologija u svoje poslovanje. Jedna od brzorastućih digitalnih tehnologija danas je svakako i tehnologija proširene stvarnosti koja omogućuje prikazivanje digitalnih slika i informacija u fizičkom okruženju. Predmet ovoga rada je upravo tehnologija proširene stvarnosti koja pronalazi sve širu primjenu u današnjem svijetu ubrzanog razvoja tehnologije. Proširena stvarnost je popularan alat za povezivanje stvarnog i digitalnog svijeta, a posebno veliku primjenu je pronašla u industriji mobilnih videoigara, koja danas predstavlja najveći segment industrije videoigara. Na tržištu je sve više mobilnih igara koje koriste tehnologije proširene stvarnosti, a najbolji primjer je revolucionarna igra Pokemon GO koja je svojim dolaskom zauvijek promijenila industriju videoigara ali i svijet tehnologije općenito. Za potrebe ovog rada provedeno je istraživanje o upoznatosti i stavovima igrača o tehnologijama proširene stvarnosti u mobilnim videoigrama. Ciljna skupina bili su igrači mobilnih videoigara temeljenih na proširenoj stvarnosti, prvenstveno igrači igre Pokemon GO. Istraživanje je pokazalo da je većina ispitanika dosta upoznata s pojmom proširene stvarnosti i njezinom terminologijom. 90% ispitanika je bilo u doticaju s nekom tehnologijom proširene stvarnosti, a čak 98,5% ispitanika je čulo za igru Pokemon GO, koja je nedvojbeno najbolji primjer mobilne videoigre temeljene na proširenoj stvarnosti. 72,3% ispitanika tvrdi da im se sviđa iskustvo igranja igara s proširenom stvarnošću jer im proširena stvarnost poboljšava percepciju i interakciju sa stvarnim svijetom. Pokazalo se kako Pokemon GO ima pozitivan utjecaj na fizičko zdravlje igrača i stupanj socijalizacije među igračima. 59,2% ispitanika smatra da tehnologije proširene stvarnosti u budućnosti najveći potencijal imaju u industriji videoigara.
Sažetak (engleski) Digital technologies have advanced faster than any innovation in history. The rapid development of digital technologies significantly affects the daily life of people and existing industries, which try to find new ways of implementing these technologies in their business day by day. One of the fast-growing digital technologies today is definitely the technology of augmented reality, which enables the display of digital images and information in a physical environment. The subject of this paper is the technology of augmented reality, which finds its widest application in today's world of accelerated technological development. Augmented reality is a popular tool for connecting the real and digital world, and it has found a particularly large application in the mobile video game industry, which today represents the largest segment of the video game industry. There are more and more mobile games on the market that use augmented reality technologies, and the best example is the revolutionary game Pokemon GO, which, with its arrival, forever changed the video game industry and the world of technology in general. For the purposes of this paper, research was conducted on the familiarity and attitudes of players about augmented reality technologies in mobile video games. The target group were players of mobile video games based on augmented reality, primarily Pokemon GO players. The survey showed that the majority of respondents are quite familiar with the concept of augmented reality and its terminology. 90% of the respondents were in contact with some kind of augmented reality technology, and even 98,5% of the respondents have heard of Pokemon GO, which is undoubtedly the best example of a mobile video game based on augmented reality. 72,3% of respondents claim that they like the experience of playing augmented reality games because augmented reality improves their perception and interaction with the real world. It was shown that Pokemon GO has a positive impact on the physical health of players and the level of socialization among players. 59,2% of respondents believe that augmented reality technologies have the greatest potential in the future in the video game industry.
Ključne riječi
Proširena stvarnost
AR videoigre
Mobilne AR videoigre
Industrija mobilnih videoigara
Pokemon GO
Ključne riječi (engleski)
Augmented Reality
Augmented Reality Games
Mobile AR videogames
Mobile video game industry
Pokemon GO
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:659661
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-28 14:50:35