Naslov Kvaliteta radnog života edukacijskih rehabilitatora
Naslov (engleski) Working related quality of life of special educational needs expert
Autor Matea Gazilj
Mentor Anamarija Žic Ralić (mentor)
Član povjerenstva Anamarija Žic Ralić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zrinjka Stančić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ljiljana Pintarić Mlinar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Pojam kvaliteta radnog života može se shvatiti kao široki koncept sastavljen od brojnih aspekata radnih uvjeta kao što su kvaliteta odnosa među radnicima, mogućnosti za napredovanje u karijeri, participiranje u donošenju odluka i tako dalje, a vrlo ga je važno istraživati jer donosi poboljšanja i za radnika i za poslodavca. Interes za istraživanje ovog koncepta u Hrvatskoj javlja se tek u novije vrijeme i još uvijek se o njemu ne govori dovoljno, posebno ne u okviru pomagačkih struka koje su u povećanom riziku za smanjenu kvalitetu radnog života. Stoga je i cilj ovog kvantitativnog istraživanja analizirati kvalitetu radnog života stručnih suradnika edukacijskih rehabilitatora te učitelja rehabilitatora u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj. Kao mjerni instrument, korištena je skala Work-related Quality of life (Kvaliteta radnog života) koja je prevedena i online putem poslana edukacijskim rehabilitatorima. Rezultati su pokazali da i stručni suradnici edukacijski rehabilitatori i učitelji rehabilitatori postižu prosječne vrijednosti na skali te da postižu najviše rezultate na subskali Opća dobrobit, a najniže na subskali Stres na poslu. Pronađena je statistički značajna razlika na skali zadovoljstva na subskalama Zadovoljstvo poslom i karijerom i Radni uvjeti između učitelja rehabilitatora i stručnih suradnika edukacijskih rehabilitatora na način da je u skupini učitelja rehabilitatora više nezadovoljnih ispitanika. Kod stručnih suradnika edukacijskih rehabilitatora pronađena je pozitivna korelacija između duljine radnog staža i ukupne kvalitete radnog života, dok kod učitelja rehabilitatora ne postoji korelacija između te dvije varijable. Ovi rezultati su poticaj za daljnja istraživanja u području kvalitete radnog života koja bi otkrila koji su sve faktori povezani s njom i na koji način ju poboljšati.
Sažetak (engleski) Quality of working life as a term can be understood as a wide concept made of numerous aspects of working conditions including the quality of connections among work colleagues, advancement in career, participation in making decisions, and it is of a great importance to explore it due to its benefits, not only for an employee but also for an employer. Exploring this concept in the Republic of Croatia is still emerging and that is why it is underrated, especially concerning so called helping professions that are also in a higher risk to lowering the quality of working life. Therefore, the aim of this quantitative study is to analyze the quality of working life among special education needs experts that are working as a part of the expert team in the mainstream elementary school and special education teachers in elementary schools in the Republic of Croatia. As a data collection instrument, the scale Work-related Quality of life is used, while also being translated and conducted online. Results show that both of the groups strive to the average values on the scale reaching the highest values on the subscale General Wellbeing, and the lowest values on the subscale Stress at Work. Statistically significant difference was found on satisfaction scales including subscales Job and Career Satisfaction and Working Conditions among two research groups with less satisfied special education teachers. Positive correlation between years of service and the overall quality of life was foud in the group of special education needs experts that are working as a part of the expert team in the mainstream elementary school, in contrast to no correlation between the variables in the group of special education teacher. These results can serve as an encouragement for the next researches about the quality of working life to uncover exactly which factors can be associated with it as well as to find the ways to improve it.
Ključne riječi
kvaliteta radnog života
učitelj rehabilitator
stručni suradnik edukacijski rehabilitator
Ključne riječi (engleski)
quality of working life
special education teachers
special education needs expert as part of the expert team in the mainstream elementary school
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:831204
Studijski program Naziv: Edukacijska rehabilitacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacijske rehabilitacije (mag. rehab. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-10-24 10:42:55