Naslov Senzorno integrativno poticanje djeteta s neurorizikom
Autor Franciska Olujić
Mentor Rea Fulgosi-Masnjak (mentor)
Član povjerenstva Rea Fulgosi-Masnjak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Renata Pinjatela (član povjerenstva)
Član povjerenstva Natalija Lisak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2016-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Glavni cilj ovog istraživanja bio je evaluirati kvantitativne i kvalitativne učinke
primjene individualiziranog programa poticanja senzorne integracije utemeljenog na procjeni
senzorne obrade kod djeteta s neurorizikom. Prema rezultatima inicijalne procjene koja je
vršena pomoću Sustava za procjenu disfunkcije senzorne integracije (Viola, 2002.; prijevod i
adaptacija Fulgosi-Masnjak i sur., 2004), izrađen je individualiziranim program poticanja
senzorne integracije. Program se provodio tri mjeseca, a potom je provedena finalna procjena.
Kvantitativnom analizom podataka dobivenih usporedbom inicijalnih i finalnih rezultata,
potvrđene su postavljene hipoteze, jer je individualizirani program poticanja senzorne
integracije pozitivno utjecao na senzornu obradu dječaka, poboljšala se njegova
proprioceptivna, vestibularna i auditivna modulacija, a učestalost i intenzitet disregulacijskih
stanja su smanjeni. Kvalitativni dio istraživanja proveden je kroz intervju s majkom dječaka.
Nalazi ovog istraživanja o pokazateljima kvalitete individualiziranog programa poticanja senzorne
integracije, iz perspektive majke dječaka koja je aktivno sudjelovala u provođenju
individualiziranog programa poticanja senzorne integracije, ukazali su na sljedeće važne odrednice:
odgovarajući terapijski pristup, pozitivna iskustva roditelja, primjenjive upute stručnjaka, korisne
informacije i znanja te pristup stručnjaka, bitne preduvjete za uspješnost IPPSI-ja, prilagodbe i
promjene IPPSI-ja te važnost IPPSI-ja za roditelje. Temeljem dobivenih nalaza istraživanja
proizlaze slijedeće preporuke za poboljšanje kvalitete individualiziranog programa poticanja
senzorne integracije: uključenost roditelja u provedbu IPPSI-ja, učenje roditelja o načinima na
koje mogu pomoći svom djetetu u fazi disregulacijskih stanja, upute stručnjaka trebaju biti
primjenjive roditeljima, uključivanje roditelja u neposredni rad stručnjaka s djetetom,
savjetovanje roditelja za aktivnosti kod kuće, uključivanje bližnjih i ustanova u kojima dijete
boravi u provedbu IPPSI-ja.
Sažetak (engleski) The main goal of this research was to evaluate the quantitative and qualitative effects of the
application of individualized program for stimulating sensory integration based on
anassessment of sensory processing in children with neural risk. According to the results of
the initial evaluation, which was carried out by using the System for assessment of sensory
integration (Viola, 2002 .; translation and adaptation Fulgosi-Masnjak et al., 2004),
individualized program for stimulating sensory integration was developped. Program was
conducted for three months, after which a final evaluation was conducted. Quantitative
analysis of data obtained by comparing the initial and final results, confirmed the hypothesis
that the IPPSI will have a positive effect on boy's sensory processing, which improved his
proprioceptive, vestibular and auditory modulation. At the same time frequency and intensity
of disregulation states reduced. The qualitative part of the research was based on the interview
with the boy's mother.
This research about indicators of the quality of individualized program for stimulating sensory
integration, from the perspective of boy's mother that was actively participating in the
imlementation of individualized program for stimulating sensory integration, indicated the
following important guidelines: adequate therapeutic approach, positive experiences of
parents, the applicable instructions of professionals, useful information and knowledge, and
access to experts, as the essential preconditions for the successof IPPSI. Based on the research
findings, there are further recommendations for improving the quality of individualized
programs for stimulating sensory integration: the parents' involvement in the implementation
of IPPSI, parents learn about ways in which they can help their child in the disregulation
condition, the instructions of experts should be applicable for parents, the involvement of
parents in the immediate work of experts with the child, parental counseling for activities that
can be conductedat home, family involvement and the participation of institutions in which
the child resides for the implementation of IPPSI.
Ključne riječi
dijete s neurorizikom
senzorna integracija
individualizirani program poticanja senzorne integracije
Ključne riječi (engleski)
children with neural risk
sensory integration
individualized program for stimulating sensory integration
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:776783
Studijski program Naziv: Edukacijska rehabilitacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacijske rehabilitacije (mag. rehab. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-09-02 10:52:46