Naslov Obrazovanje zatvorenika u penalnim ustanovama
Naslov (engleski) Education of prisoners in penal institutions
Autor Klara Ereš
Mentor Anita Jandrić Nišević (mentor)
Član povjerenstva Anita Jandrić Nišević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dalibor Doležal (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ljiljana Mikšaj-Todorović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-10-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Cilj diplomskog preglednog rada je pregledom domaće i strane literature usporediti obrazovni
sustav u penalnim ustanovama Hrvatske s obrazovnim sustavom penalnih ustanova stranih
zemalja. Kritički će se analizirati obrazovni programi namijenjeni zatvorenicima u stranim
zemljama sa svrhom davanja preporuka o mogućnostima poboljšanja obrazovnog sustava u
penalnim ustanovama Hrvatske, kao i isticanja svih izazova s kojima se obrazovni sustav u
penalnim ustanovama suočava, osobito u kontekstu implementiranja informacijskokomunikacijskih tehnologija u svoja kaznena tijela. Hrvatski obrazovni sustav u penalnim
ustanovama može se okarakterizirati kao osrednje kvalitete u usporedbi s drugim europskim
zemljama, te postoje jasne implikacije za nužnost njegova poboljšanja. S obzirom na primjedbe
i preporuke zatvorenika Republike Hrvatske i analizom relevantne literature, utvrđeno je kako
je u obrazovnom sustavu penalnih ustanova Republike Hrvatske potrebno proširiti spektar
dostupnih obrazovnih programa koji će biti provođeni od strane kompetentnih stručnjaka, u
većoj mjeri motivirati zatvorenike na pohađanje obrazovnih programa te im omogućiti pristup
višim stupnjevima obrazovanja. Obrazovne programe potrebno je uskladiti s potrebama tržišta
rada, i nužno je uspostaviti bazu obrazovnih programa. Po uzoru na razvijene europske zemlje
nužno je implementirati informacijsko- komunikacijske tehnologije u obrazovni sustav
penalnih ustanova Republike Hrvatske i poboljšati postpenalni prihvat zatvorenika u smjeru
omogućavanja lakšeg nastavka obrazovanja nakon izlaska iz zatvora/ kaznionice. Unatoč
brojnim izazovima s kojima se Hrvatski penalni sustav suočava, od kojih je potrebno izdvojiti
one financijske prirode, kao i sigurnosne, bitno je istaknuti kako će neulaganje ili nedovoljno
ulaganje u zatvorsko obrazovanje dugoročno dovesti do velikih troškova.
Sažetak (engleski) The aim of this thesis is to compare the educational system of the penal institutions in Croatia
with the educational system of the penal institutions in foreign countries by reviewing domestic
and foreign literature. Educational programs for prisoners in foreign countries will be critically
analysed in order to make recommendations on the possibilities of improving the educational
system in Croatian penal institutions, as well as highlighting all challenges educational system
in penal institutions has, especially in the context of implementing information and
communication technologies. The Croatian education system in penal institutions can be
characterized as mediocre in comparison with other European countries, and there are clear
implications for improvement. Considering the remarks and recommendations of prisoners in
Croatia and the analysis of relevant literature, it was determined that it is necessary to expand
the range of available educational programs conducted by competent experts, to a greater extent
motivate prisoners to attend educational programs and provide them with greater access to
higher education. Moreover, educational programs must be aligned with the needs of the labour
market and it is necessary to establish a base of educational programs. Following the example
of developed European countries, Croatian penal institutions should implement information
and communication technologies. Finally, it is necessary to improve the post- penal reception
of prisoners, especially in the context of enabling them to continue with their studies after
release from penitentiary. Despite the numerous challenges the Croatian penitentiary system is
facing, of which it is necessary to single out those of a financial nature, as well as security
nature, it is important to point out that non-investment or insufficient investment in prison
education will ultimately lead to higher costs.
Ključne riječi
obrazovanje
penalne ustanove
obrazovni programi
Ključne riječi (engleski)
education
penal institutions
education programs
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:015491
Studijski program Naziv: Socijalna pedagogija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra socijalne pedagogije (mag. paed. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-18 12:37:52