Naslov Dokumentiranje dječjih aktivnosti
Naslov (engleski) Documenting children's activities
Autor Ivana Brnas
Mentor Branimir Mendeš (mentor)
Član povjerenstva Ivana Visković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Branimir Mendeš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iskra Tomić Kaselj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za predškolski odgoj) Split
Datum i država obrane 2019-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Ovaj rad naglasak stavlja na važnost dokumentiranja dječjih aktivnosti. Proces dokumentiranja podrazumijeva prikupljanje raznih oblika dokumentacije na temelju stalnog odgajateljeva praćenja i promatranja djece. Refleksijom prikupljene dokumentacije odgajatelji dublje uranjaju u svijet dječje mašte, njihovih interesa, kompetencija, znanja... temeljem čega stvaraju adekvatne uvjete za daljnje dječje istraživanje i učenje odnosno za daljnji dječji razvoj. Naglašava se kako ti uvjeti moraju odgovarati i biti u skladu s dječjim mogućnostima, stilom i brzinom učenja kao i njihovim interesima. Stvaranje primjerenog okruženja za aktivno dječje učenje u dječjem vrtiću, promatranje dječjih aktivnosti kao i njihovo dokumentiranje samo su neke od mnogobrojnih uloga odgajatelja u suvremenom predškolskom kurikulumu. U njemu se ističe individualnost svakog djeteta posebno s jedinstvenim identitetom i ostalim važnim značajkama karakterističnim samo za njega. Upravo se zbog toga velika pozornost i značaj pridaje već spomenutom promatranju i dokumentiranju dječjih aktivnosti. U suvremenom predškolskom kurikulumu nailazimo na novu pedagogijsku sliku o djetetu kao aktivnom, kompetentnom i kreativnom biću. Takvo shvaćanje djeteta odbacuje tradicionalni način njegova poučavanja gdje se svoj djeci jedan te isti sadržaj, unaprijed propisan od strane drugih, izravno prenosio ne ostavljajući djeci dovoljno slobode za vlastitu samoinicijativu.
Sažetak (engleski) This essay highlights the importance of documenting children's activities. The process of documenting includes collecting various forms of documentation based on the educator's continuous supervision and observation. By reflecting on collected documentation educators become deeply immersed in the world of child imagination, their interests, competencies, knowledge... based on which they create adequate conditions for further child research and learning, and for further child development. It is stressed that these conditions have to fit and be in harmony with children’s abilities, studying speed and style, and with their interests. Creating an appropriate surrounding for active child learning in kindergartens, observing child activities and their documenting are just a few of many roles of educators in a contemporary pre-school program. In it every child’s individuality is accentuated separately with a unique identity and other important aspects characteristic solely for the child. That is precisely why special attention and importance is given to the already mentioned observation and documentation of child activities. In a contemporary pre-school program, we find a new pedagogical picture of a child as an active, competent and creative being. This understanding a child dismissed traditional means of tutoring in which the same content, already prescribed by others, is directly transmitted to children, leaving not enough leeway for their own selfinitiative.
Ključne riječi
dokumentiranje
promatranje
dijete
suvremeni kurikulum
tradicionalni kurikulum
odgajatelj
Ključne riječi (engleski)
documenting
child observation
child
contemporary program
traditional program
educator
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:000679
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-20 08:37:31