Naslov PLESNA TERAPIJA
Autor Jelena Papković
Mentor Dodi Malada (mentor)
Član povjerenstva Lidija Vlahović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dodi Malada (član povjerenstva)
Član povjerenstva Bojan Babin (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2023, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Ljudi su rođeni da bi se kretali a ples je sam život, umjetnost u čijem je središtu čovjek. Cilj ovog rada bio je prikazati plesnu terapiju i njezine pozitivne učinke na čovjeka i na djecu predškolske dobi. Kako bismo mogli to napraviti treba prvo prikazati što je to ples, kako se ples razvijao kroz povijest i kakvu ulogu u plesu imaju plesni pedagozi. Prikazana je plesna terapija, njeno djelovanje, tehnike, dobrobiti, principi i učinkovitost. Primjenom plesne terapije daje se naglasak na njen pozitivan utjecaj. Sustav MotionComposer predstavljen je kao bitan alat u primjeni plesne terapije za osobe s invaliditetom koji omogućuje glazbu izraziti pokretom. Kroz pet predškolskih aktivnosti plesne terapije prikazano je korištenje plesne terapije u predškolskoj ustanovi. Ciljevi programa plesne terapije su osjećaj sebe, kontrola impulsa/granice međuljudskog prostora, socijalne vještine i prilagodba/prijelazne vještine. Istaknuta je važnost terapije plesom i pokretom kod djece predškolske dobi jer se ples kao terapija bavi svim komponentama djetetova rasta te podupire razvojni napredak kod djece. Diplomski rad završava ulogom odgojitelja gdje se prikazuje važnost odgojitelja koji svjesno i aktivno usmjerava, omogućuje svakom djetetu isprobavanje vlastitih potencijala te stvara najbolje uvjete za djetetov razvoj sposobnosti.
Sažetak (engleski) People were born to move, and dance is life itself, an art in which man is at the centre. The aim of this paper was to present dance therapy and its positive effects on humans and preschool children. In order to achieve this, we must first demonstrate what dance is, how dance has evolved throughout history, and the role dance pedagogues play in it. The action, technique, benefits, principles, and effectiveness of dance therapy are presented. The application of dance therapy emphasizes its beneficial effects. The MotionComposer system is presented as an essential tool in the application of dance therapy for people with disabilities because it enables music to be expressed through movement. The use of dance therapy in a preschool institution is shown through five preschool dance therapy activities. The goals of the dance therapy program are a sense of self, impulse control/interpersonal space boundaries, social skills, and adjustment/transition skills. The importance of dance and movement therapy for children of preschool age was emphasized because dance as a therapy deals with all components of the child's growth and supports developmental progress in children. The thesis is concluded with a discussion of the teacher's role, emphasizing the value of an educator who actively and consciously guides students, encourages them to explore their potential, and establishes the ideal environment for the growth of their skills.
Ključne riječi
ples
plesna terapija
pokret
predškolska dob
odgojitelj
Ključne riječi (engleski)
dance
dance therapy
movement
preschool age
teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:174526
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistra /magistar ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-05 09:59:41