Naslov IZAZOVI ONLINE NASTAVE: LIKOVNA KULTURA U VIRTUALNOJ UČIONICI
Naslov (engleski) Challenges of Online Teaching: Art Culture in the Virtual Classroom
Autor Marta Kurtov
Mentor Marija Brajčić (mentor)
Član povjerenstva Dubravka Kuščević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Brajčić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mia Mijaljica (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za učiteljski studij) Split
Datum i država obrane 2023-12-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak U današnjem digitalnom dobu, tehnološki napredak promijenio je način na koji se obrazovanje
pruža i doživljava. Online nastava samo je podvrsta nastave na daljinu koja se odvija već
godinama na razne načine, no pojavom modernih tehnologija i interneta kvaliteta te nastave
značajno se poboljšala. Pandemija koronavirusa uhvatila nas je nespremne, no što se tiče
komunikacije na daljinu i alata potrebnih za nastavu na daljinu bili smo itekako spremni.
Preostala nam je samo dobra organizacija. Kako je pandemija napredovala, napredovali su i
sustavi i organizacija školstva. Online obrazovanje iziskuje neke potrebne vještine koje nisu svi
posjedovali (računalna pismenost, snalaženje u posljednjem trenutku), ali kako je u ljudskoj
prirodi potreba za prilagodbom i vještina prilagodbe oduvijek prisutna, tako smo svi s
vremenom naviknuli na online nastavu i nastojali dobiti najbolje od nje.
Likovna kultura je nastavni predmet u kojemu je najizraženija potreba za kreativnošću. Najveći
je izazov bio potaknuti kreativnost u online nastavi. S obzirom da sama online nastava iziskuje
iz pojedinca da bude kreativan i da osmisli najbolja rješenja u situaciji, pred učenicima i
učiteljima stavljen je veliki izazov koji je trebao biti savladan. Upravo taj izazov i iskustva koja
su proizašla iz njega želimo ispitati u ovom diplomskom radu. U svrhu ovog diplomskog rada
provedeno je istraživanje u kojemu smo ispitali učiteljice i učitelje o iskustvima u radu u online
nastavi te njihova mišljenja o nastavi na daljinu, odnosno o online nastavi. Rezultati nam
pokazuju različita iskustva koja se razlikuju dijelom zbog dobi ispitanika, a dijelom i zbog
različitih preferencija u radu s učenicima.
Ovim radom zaključujemo da je svaka nastava onakva kakvom je učitelj/ica napravi. Našim
trudom i zalaganjem za kvalitetu nastave činimo nastavu po mjeri učenika, bila ta nastava uživo
ili u online okruženju. Svaka situacija pruža različite izazove, a na nama je da izvučemo najbolje
iz tih izazova i iskoristimo ih u korist nas i naših učenika.
Sažetak (engleski) In today's digital age, technological progress has transformed the way education is delivered
and experienced. Online learning is just a subtype of distance learning that has been taking
place for years in various forms, but with the advent of modern technologies and the internet,
the quality of such education has significantly improved. The coronavirus pandemic caught us
off guard, but when it comes to remote communication and the tools needed for distance
learning, we were well-prepared. All that remained was effective organization. As the pandemic
progressed, education systems and organizations also evolved. Online education requires
certain skills that not everyone possessed (computer literacy, adaptability in the last minute),
but as the need for adaptation and adaptability skills has always been present in human nature,
we all gradually became accustomed to online learning and extracted the best from it.
Art education is a subject where the need for creativity is most pronounced. Stimulating
creativity in online learning proved to be a challenge. Given that online learning itself requires
individuals to be creative and devise solutions to adapt to the situation, both students and
teachers faced a challenge that they needed to overcome. It is precisely this challenge and the
experiences that emerged from it that we want to explore in this thesis. Therefore, we conducted
research in which we interviewed teachers about their experiences in online teaching and their
opinions on distance learning or online education. The results show different experiences, partly
due to the age of the participants and partly due to different work preferences.
In conclusion, we can say that every class is shaped by the teacher. Through our efforts and
commitment to the quality of education, we tailor the lessons to the students, whether they are
conducted in person or in an online environment. Every situation presents different challenges,
and it is up to us to draw the best from these challenges and use them to our advantage and that
of our students.
Ključne riječi
online nastava
koronavirus
likovna kultura
kreativnost
izazov
Ključne riječi (engleski)
online teaching
coronavirus
art education
creativity
challenge
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:161837
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-12-19 12:38:07