Naslov Čitalačke navike djece osnovne škole od 4. do 8. razreda
Naslov (engleski) Reading habits of primary school children from 4th to 8th grade
Autor Marina Zrilić
Mentor Sonja Špiranec (mentor)
Član povjerenstva Mihaela Banek Zorica (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Ivanjko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sonja Špiranec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2021-06-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak Čitanje je jedna od bitnih sastavnica pismenosti. Vrlo je važna vještina potrebna za razvoj
svih ostalih kompetencija te razumijevanje sadržaja iz svakodnevnog života. Najvažniju ulogu
u procesu razvijanja čitalačkih navika predškolske djece zauzimaju roditelji i njihova
angažiranost te posvećenost razvoju djeteta.
Kako bi djeca postala dobri čitači, moraju imati dobro razvijene predčitalačke vještine koje
podrazumijevaju razvijenu vještinu slušanja i razumijevanja, maštu, bogat vokabular te
prirodnu znatiželju da nauče nešto novo.
Postoje dvije vrste čitanja: jedno predstavlja zabavu i užitak i ono je dobrovoljno te drugo koje
se naziva još i funkcionalno koje je usmjereno na dobivanje informacija i učenje. Obje ove
vrste se međusobno isprepliću i teško da mogu opstati jedna bez druge. Obje služe na korist i
dobrobit pojedinca.
Zadaća istraživanja je utvrditi interese učenika, navike čitanja, odnos prema knjizi, vole li čitati
školsku lektiru, koja lektirna djela su im najdraža, kako biraju knjige u slobodno vrijeme, kako
dolaze do knjiga, tko je imao najveći utjecaj na njihove čitalačke navike, osim tiskanih knjiga
čitaju li časopise ili elektroničke knjige. Važna zadaća je istražiti posjećuju li i koliko često
školsku ili gradsku knjižnicu, koji je razlog njihovog odlaska u knjižnicu te ima li ona utjecaj
na njihov odnos prema čitanju.
Istraživanje je pokazalo da je potrebna aktivna uključenost školskog knjižničara u nastavni
proces, kreativnost i interakcija knjižničara i nastavnika koji će prepoznati interese i potrebe
svojih učenika, razvijati istraživački duh, individualni razvoj svakog učenika te im osvijestiti
važnost čitanja kao zadovoljstva i užitka te njegovu vrlo važnu obrazovnu ulogu.
Sažetak (engleski) Reading is one of key components of literacy. It is particularly important skill for
development of other competencies and understanding of content from everyday life. The most
important role in development of reading habits of preschool children have parents and their
engagement and commitment to child development.
For children to become good readers, they need to have well developed pre-reading skills which
implies listening and understanding skills, imagination, rich vocabulary and natural curiosity
to learn something new.
There are two types of reading: one represents amusement and pleasure, and it is voluntary.
The other one is called functional and is directed to getting information and learning. Both
types intertwine and can hardly survive without each other. Both serve for benefit and welfare
of individual.
Purpose of this research is to determine students’ interests, reading habits, relation to the book,
do they love school reading, which books are favourites, how do they choose books in their
free time, how do they get the books, who had the biggest influence on their reading habits, do
they, except printed books, also read magazines or electronic books. Important task is to
explore do students visit school or public library and how often, what is the purpose of their
visit and does this have influence to their relation to reading.
Research has shown that active involvement of school librarian in educational process is
needed; creativity and interaction of librarians and teachers which will recognise interests and
needs of their students, develop exploratory habits, individual development of every student
and make them aware of importance of reading as pleasure and amusement and important role
in education.
Ključne riječi
Čitalačke navike
čitanje
školska knjižnica
knjižničar
čitalačke kompetencije
anketni upitnik
Ključne riječi (engleski)
reading habits
reading
school library
librarian
reading competences
survey
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:813535
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti; smjerovi: Bibliotekarstvo Smjer: Bibliotekarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra bibliotekarstva (mag. bibl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-06-23 17:28:01