Naslov Dokimološki izazovi u razrednoj nastavi
Autor Matea Bajs
Mentor Ante Kolak (mentor)
Član povjerenstva Ivan Markić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zoran Horvat (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Sažetak U ovom radu bavili smo se ocjenjivanjem predmeta Tjelesna i zdravstvena kultura, Glazbena kultura i Likovna kultura te izazovima s kojima se susreću učitelji razredne nastave prilikom ocjenjivanja. Teorijski dio rada započinje definiranjem procesa vrednovanja te ocjenjivanja kao vrste vrednovanja uz svrhu i opasnosti ocjenjivanja. Zatim slijedi teorijski pregled metodičkih specifičnosti predmeta Tjelesna i zdravstvena kultura, Glazbena kultura i Likovna kultura. Za svaki od navedenih predmeta
... Više također su prikazani elementi ocjenjivanja te načini praćenja i provjeravanja napretka učenika. Na posljetku teorijskog dijela rada izdvojeno je nekoliko izazova s kojima se suočavaju učitelji razredne nastave prilikom ocjenjivanja spomenutih predmeta.
Empirijskim dijelom rada nastojalo se ispitati mišljenja učitelja razredne nastave o ocjenjivanju odgojnih predmeta. U radu je prikazano istraživanje u kojem su sudjelovali sudionici iz tri različite hrvatske škole. Naglasak u istraživačkim pitanjima bio je na izazovima koji se javljaju prilikom ocjenjivanja poput neujednačenosti ocjena različitih učitelja, nedostatka objektivnosti, kompetentnosti učitelja, njihove osobne jednadžbe, manjkavosti brojčanog ocjenjivanja u odgojnim predmetima te potencijalnog utjecaja okoline na ocjenjivanje.
Rezultati istraživanja pokazali su kako je jedan od većih izazova koji predstavljaju problem učiteljima nemogućnost objektivnog ocjenjivanja odgojnih predmeta. Također, učitelji su mišljenja kako ocjene iz tih predmeta ne odražavaju realno znanje učenika te da brojčano ocjenjivanje nije adekvatan način pridavanja vrijednosti praćenju napretka učenika, već da bi se ono trebalo bilježiti opisno. Nadalje, rezultati istraživanja pokazali su nesrazmjer dojma učitelja o njihovoj osobnoj jednadžbi te ocjenama koje su davali. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) In this paper, we analyzed grading system in Physical Education, Music and Art, as well as the challenges with which primary school teachers are faced. Theoretical part of the paper begins by defining the terms evaluation and grading as part of the evaluation process together with the purpose of grading and hazards it may cause. This is followed by the theoretical review of methodically specific characteristics of Physical Education, Music and Art. For each of the mentioned subjects, we have
... Više described elements of grading, as well as the ways of monitoring and examining the students’ progress. In the end of the theoretical part of the paper we have abstracted a few challenges with which primary school teachers are faced while giving grades.
In the empirical part of the paper, we sought to learn the opinions of primary school teachers about grading in Physical Education, Music and Art. The paper presents a research in which teachers from three different schools in Croatia participated. The emphasis in the research questions was put on challenges that emerge in the process of grading, such as inconsistencies in grading performed by different teachers, lack of objectivity, teaching competencies, their personal traits, deficiencies in numerical grading system concerning Physical Education, Music and Art, as well as potential influence of other people in the environment.
The results have shown that one of the biggest challenges which are problematic for teachers is the inability to grade in a more objective manner. In addition to this, teachers do not consider grades in Physical Education, Music and Art to be a real representation of students’ knowledge. They add that numerical grading system is not adequate for this type of subjects and that these subjects should be evaluated descriptively. Furthermore, the results have also shown the disproportion between the teachers’ perception about their personal traits and the grades that they had given in the research. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
dokimološki izazovi
ocjenjivanje
Tjelesna i zdravstvena kultura
Glazbena kultura
Likovna kultura
Ključne riječi (engleski)
grading challenges
grading system
Physical Education
Music
Art
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:525404
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-01 07:05:59