Naslov Stavovi učitelja o primjeni alata za programiranje u nastavi informatike
Naslov (engleski) Primary school teachers' attitudes towards the application of programming tools in computer science teaching
Autor Miriam Novko
Mentor Ivan Markić (mentor)
Član povjerenstva Ante Kolak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zoran Horvat (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Zagreb
Datum i država obrane 2021-01-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Sažetak Tehnologija je vrlo važan podsustav školskog sustava (Silov, 2000). Tehnologija je od izuzetne važnosti u današnje vrijeme jer s obzirom na da se brzo razvija, postala je u središtu čovjekova života. Sve što utječe na život ljudi, utječe i na obrazovanje. Danas se tehnologijom služi unutar svakog nastavnog predmeta, a ponajviše na nastavi informatike. Pomoću medija puno se lakše pristupa usmjerenosti na učenika i vještine. Također, pomoću tehnologije uviđa se perspektiva suvremenosti nastavnog procesa i perspektiva učenika. Nastava informatike od velikog je značaja za učenike osnovnih škola i nameće se kao nužna za izučavati. Informatička pismenost je neophodna kako bi učenik mogao ispunjavati svakodnevne obaveze za školu i život, a i kasnije kod zaposlenja. Osim poznavanja rada na računalu, u današnje vrijeme je bitno i razviti logičko algoritamsko mišljenje koje se najbolje vježba programiranjem. Učenje programiranja više nije toliko teško i zahtjevno kao ranije jer postoje razne metode i alati za pomoć pri učenju. Jedan od alata je BBC micro:bit uređaj. Uz pomoć uređaja učenici će na lakši, jednostavniji i zabavniji način doći do ostvarivanja ciljeva koje nalaže kurikulum. Cilj empirijskog djela rada bio je ispitati i identificirati (utvrditi) stavove učitelja i učiteljica informatike osnovnih škola u Hrvatskoj o implementaciji i korištenju alata za programiranje, BBC micro:bit uređaja. Istraživanje je provedeno na uzorku od ukupno 94 učitelja i učiteljica informatike osnovnih škola pomoću anketnog upitnika. Rezultati istraživanja pokazuju pozitivan smjer stavova učitelja prema primjeni uređaja u nastavnom procesu kako bi ostvarili zadane ishode navedene u kurikulumu. Nadalje, učitelji i učiteljice informatike svih životnih dobi smatraju da je uređaj jednostavan i praktičan za korištenje, štoviše, smatraju ga jednostavnijim i praktičnijim od drugih alata za učenje programiranja. Na kraju, slažu se s time da BBC micro:bit uređaj potiče kreativnost kod učenika i kod učitelja te navode kako im olakšava ostvarivanje zadanih ishoda u nastavnom procesu. Ključne riječi BBC micro:bit uređaj, IKT, nastava informatike, stavovi učitelja informatike
Sažetak (engleski) Technology is a very important subsystem of the school system (Silov, 2000). Technology has become extremely important nowadays because of its rapid development, becoming the center of human life. Everything that affects people's lives also affects education. Today, technology is used in every subject, but mostly in computer science classes. With the help of the media, it is much easier to teach with a student oriented and skills oriented approach. Also, technology helps us to realize the perspective of the modernity of the teaching process and the perspective of students. The teaching of computer science is of great importance to primary school students and imposes itself as a necessity. Computer literacy is necessary so that the student can fulfill his daily duties in school and life, and later in employment. In addition to knowledge of computer work, nowadays it is important to develop logical algorithmic thinking that is best practiced by programming. Learning programming is no longer as difficult and demanding as it used to be because there are various methods and tools that can help you learn. One of the tools is a BBC micro: bit device. With the help of the device, students will achieve the goals required by the curriculum in an easier, simpler and more fun way.The goal of the empirical part of this research was to examine and identify the attitudes and opinions of primary school computer science teachers in Croatia on the implementation and use of programming tools in the form of BBC micro:bit devices. The research was conducted on a sample of a total of 94 primary school computer science teachers with the help of a questionnaire. The results of the research show a positive direction of teachers' attitudes towards the application of devices in the teaching process in order to achieve the outcomes set by the curriculum. Furthermore, computer science teachers of all ages find the device simple and convenient to use, even more so than other tools for learning programming. Finally, they agree that the BBC micro: bit device encourages creativity in students and teachers and states that it makes it easier for them to achieve the set goals in the teaching process.
Ključne riječi
BBC micro:bit uređaj
IKT
nastava informatike
stavovi učitelja informatike
Ključne riječi (engleski)
BBC micro:bit device
ICT
computer science teaching
attitudes of primary school computer science teachers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:250338
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-05-06 09:32:33