Sažetak | Video igre podržavaju svaki dio učinkovitog učenja pružajući: jak i zanimljiv narativ
(kontekst), namjerne interakcije (autentičnost), emocionalni angažman (motivacija), sloboda
neuspjeha (greške) i mogućnosti samostalnog odlučivanja (autonomija učenika). Učenje
poboljšano igrom pruža skup učinkovitih strategija, kao što su jezična ponavljanja i
kontekstualni tragovi, za vježbanje i korištenje vokabulara u autentičnom kontekstu. Neke od
strategija kao što su popisi riječi i korištenje rječnika korisnije su u kombinaciji s izvornim
govornicima ili interakcijama vršnjaka. Video igre su izrazito interaktivni i interkulturalni
prostori afiniteta; igračima je potreban scaffolding da bi se privikli na mehaniku igre, kulturne
norme u igri i kolokvijalni jezik.
Video igre mogu biti vrlo uspješne u učenju i podučavanju stranih jezika ako postoje
određeni uvjeti. Kada su učenici zainteresirani za svoju aktivnost ili imaju osobni interes i ono
na čemu rade zajedno, bilo u stvarnom ili virtualnom svijetu, uvjeti su optimalni za učenje.
Značajke dizajna koje povećavaju pedagošku korisnost video igara uključuju narativnu
strukturu i igru koja se oslanja na slušanje, govor, čitanje i pisanje.
Igre pružaju priliku učenicima da primjene svoje komunikacijske vještine i kulturno
razumijevanje u smislenom, virtualnom kontekstu. Međutim, igre su samo medij kroz koji se
pružaju kontekst i aktivnosti. Njihova korisnost u učenju proteže se samo do angažmana
učenika. No, povezivanje obrazovne osnove s prednostima video igara omogućuje brže učenje
nego samo tradicionalnim metodama.
Uključivanje elemenata računalnih igara u učionice može biti korisno za učenike. Kako
bi iskoristili obrazovne koristi od ozbiljnih igara, učenici i učitelji moraju uložiti svoje vrijeme
i strpljenje u učenje funkcije igre i prevladavanje prepreka implementaciji. U ovom radu
pokazat ćemo da video igre doista mogu utjecati na obrasce interakcije L2 i pridonijeti usvajanje
drugog jezika, ali da to ovisi, kao i u svim drugim okruženjima za poučavanje i učenje, o
pažljivom pedagoškom planiranju aktivnosti. |