Naslov Pedagoški ciljevi mrežnih stranica školskih knjižnica
Naslov (engleski) Pedagogical aims of school libraries´ websites
Autor Lucija Katić
Mentor Denis Kos (mentor)
Član povjerenstva Mihaela Banek Zorica (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Denis Kos (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sonja Špiranec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2023-06-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak U suvremeno doba, kada je digitalno okruženje dio svakodnevice prosječnog učenika, od velike je važnosti da školske knjižnice razviju mrežne stranice koje ispunjavaju određene ciljeve kako bi obogatile svoj pedagoški doprinos. One mogu kroz različite pedagoške ciljeve na brojne načine doprinijeti poboljšanju iskustva učenja kod učenika i kvaliteti rada nastavnika te općenito imati konstruktivan učinak na cjelokupnu školsku zajednicu. Ti se pedagoški ciljevi odnose na pojedine aspekte obrazovanja i razvoja učenika, npr. unaprjeđivanje različitih vrsta učenja kao što je socijalno-emocionalno učenje, poboljšanje kvalitete znanja, promicanje kritičkog mišljenja, digitalne, informacijske pismenosti i konstruktivističkog pristupa obrazovanju te podržavanje školskog kurikuluma osiguravanjem resursa koji proširuju učenje u učionici. Bitno je izdvojiti brojne prednosti mrežnih stranica školskih knjižnica za njihove korisnike, kao i izazove s kojima se susreću školske knjižnice prilikom stvaranja i održavanja učinkovitih mrežnih stranica kako bi se shvatio kontekst i korisnost bavljenja tim dijelom poslovanja knjižnice. Cilj rada je istaknuti rastuću ulogu mrežnih stranica školskih knjižnica u oblikovanju budućnosti obrazovanja i razvoju učenika kroz više perspektiva te pružanje dubljih analiza spomenutih aspekata kroz koje se može zaključiti na koje načine pomažu u ostvarivanju pedagoških ciljeva podržavanja i poboljšanja učenja i znanja, promicanja pismenosti te razvijanja kritičkog mišljenja i istraživačkih vještina.
Sažetak (engleski) In modern times, when the digital environment is a part of the everyday life of the average student, it is of great importance that school libraries develop websites that meet certain objectives in order to enrich their pedagogical contribution. Through various pedagogical goals, they can contribute in numerous ways in order to improve the learning experience of students and the quality of work of teachers and generally have a constructive effect on the entire school. These pedagogical goals relate to certain aspects of education and student development, for example, improving different types of learning, such as social-emotional learning, improving the quality of knowledge, promoting critical thinking, digital and information literacy, and a constructivist approach to learning, and supporting the school curriculum by providing learning resources that extend regular curriculum content. It is important to single out the numerous advantages of school library websites for their users, as well as the challenges faced by school libraries when creating and maintaining effective websites, in order to understand the context and benefits of dealing with that part of the library's business. The aim of this paper is to highlight the growing role of school library websites in shaping the future of education and student development through multiple perspectives and to provide deeper analyses of the mentioned aspects through which it can be concluded in which ways they help in achieving the pedagogical goals of supporting and improving learning and knowledge, promoting literacy, and developing critical thinking and research skills.
Ključne riječi
školske knjižnice
socijalno-emocionalno učenje
kritičko mišljenje
informacijska pismenost
digitalna pismenost
konstruktivistički pristup učenju
školski kurikulum
Ključne riječi (engleski)
school libraries
social-emotional learning
critical thinking
information literacy
digital literacy
constructivist approach to learning
school curriculum
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:411778
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) informacijskih znanosti (univ. bacc. inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-01 09:32:10