Naslov Strah od jezika u ovladavanju inojezičnim hrvatskim
Naslov (engleski) Language anxiety at speakers of Croatian as second and foreign language
Autor Vedrana Zubak
Mentor Ana Ćavar (mentor)
Član povjerenstva Iva Nazalević Čučević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dinka Pasini (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Ćavar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za kroatistiku) Zagreb
Datum i država obrane 2017-11-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Kroatistika
Sažetak U radu se govori o fenomenu straha od jezika kod govornika hrvatskog kao inog. Uloga afektivnih čimbenika u nastavi sagledat će se u kontekstu komunikacijski usmjerene nastave koja je danas prevladavajući pristup u poučavanju inih jezika. Strah od jezika jedan je od afektivnih čimbenika koji uvelike utječe na ovladavanje inim jezikom, stoga se u teorijskom dijelu rada proučava fenomen straha od inog jezika, njegovi uzroci, manifestacije, povezanost s uspjehom u učenju te se poseban naglasak stavlja na strah od komunikacije koji uključuje strah od govorenja i strah od slušanja na inom jeziku. Istraživački dio rada bavi se strahom od jezika kod govornika hrvatskog kao inog. Istraživanje je provedeno u sklopu Croaticuma – Centra za hrvatski kao drugi i strani u ljetnom semestru akademske godine 2016/2017. Sudjelovalo je ukupno 53 ispitanika koji su tada pohađali Jezične vježbe 1, 3, 5 i 6. Korišten je prilagođeni upitnik nastao na temelju postojećih upitnika. Cilj istraživanja bio je utvrditi postojanje straha od jezika te straha od govorenja i slušanja kod govornika hrvatskog kao inog te utvrditi povezanost s varijablama spola, stupnja učenja jezika, samoprocjene jezičnih vještina i pripadnosti jezičnoj skupini. Rezultati su pokazali postojanje negativne korelacije između stupnja jezičnih vježbi i straha od slušanja. Utvrđena je povezanost samoprocjene ovladanosti hrvatskim jezikom sa strahom od jezika, strahom od govorenja te strahom od slušanja. Također je utvrđena povezanost stupnja straha od hrvatskog jezika s pripadnosti jezičnoj skupini.
Sažetak (engleski) This paper deals with the phenomenon of language anxiety with speakers of Croatian as a second and foreign language. The role of affective factors in language acquisition will be observed in the context of prevalent communication approach. Language anxiety is an affective factor that significantly affects language acquisition, so the theoretical part of the paper explores causes and manifestations of language anxiety and its connection to success in learning. It emphasizes the importance of communication anxiety which involves speaking anxiety and listening anxiety in foreign language. The research part of the paper deals with language anxiety at speakers of Croatian as second and foreign language. The research was conducted at Croaticum – Center for Croatian as second and foreign in the summer semester of the academic year 2016/2017. 53 respondents, who attended Language Exercises 1, 3, 5 and 6, participated in the study. An adapted questionnaire was created based on the existing questionnaires. The aim of the research was to establish the existence of language anxiety, speaking anxiety and listening anxiety of Croatian as second and foreign, well as to determine the correlation with gender variable, the level of language acquisition, self-assessment of language skills and (un)related languages. The results show the existence of negative correlations between the degree of language acquisition and listening anxiety. The connection between self-assessment of Croatian language skills with language anxiety, speaking anxiety and listening anxiety was established, as well as the correlation between the degree of Croatian language anxiety and related languages.
Ključne riječi
strah od jezika
strah od slušanja
strah od govorenja
strah od hrvatskog jezika
inojezični hrvatski
Ključne riječi (engleski)
language anxiety
listening anxiety
speaking anxiety
language anxiety of Croatian
Croatian as a second and foreign language
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:808682
Studijski program Naziv: Kroatistika; smjerovi: nastavnički (dvopredmetni) Smjer: nastavnički (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti (mag. educ. philol. croat.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-01-16 14:52:39