Naslov Standardi ljepote na društvenim mrežama i njihova uloga u konstrukciji slike ženskog tijela
Naslov (engleski) Standards of beauty on social networks and their role in the construction of the image of the female body
Autor Tina Jelić
Mentor Branka Galić (mentor)
Član povjerenstva Ksenija Klasnić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Helena Popović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za sociologiju) Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija Sociološka teorija
Sažetak Standardi ljepote sociološki su relevantna tema koja se proteže kroz povijest, a važna je budući da standardi ljepote predstavljaju nerealnu sliku koju društvo nameće (posebice ženama). Kroz povijest su se standardi ljepote mijenjali, a od žena se očekivalo da se prilagođavaju tim standardima budući da se oni smatraju "poželjnima". Konstrukcija tih standarda često je bila potaknuta reklamama ili filmovima, a danas su društvene mreže zaslužne za veliki dio novih (današnjih) standarda ljepote. U ovom radu objasnit će se koncept standarda ljepote koji se kroz sva razdoblja mijenjaju pod utjecajem raznih faktorima u društvu. Dolaskom društvenih mreža dolazi do novih društvenih fenomena među kojima je i utjecaj na percepciju ljepote i vlastitog tijela. Cilj ovog rada bio je prikazati kako upravo te društvene mreže utječu na konstrukciju slike ženskog tijela, te kako standardi ljepote usvojeni putem društvenih mreža utječu na sliku o tijelu. Brojna istraživanja pokazuju sve veću povezanost između korištenja društvenih mreža i nezadovoljstva vlastitim tijelom kod ženske populacije. U radu je objašnjeno kako društvene mreže i prikazi ženskog tijela u medijima imaju utjecaj na žene i proces objektivizacije to jest samoobjektivizacije kod njih samih spram sebe. Uloga društvenih medija u društvu kompleksna je i sastoji se od više značenja, no prvenstveno je bitno razumjeti što društveni mediji zapravo jesu. Upravo zato, osim objašnjenja pojmova kao što su tijelo i ljepota, u radu će se objasniti pojam društvenih medija, te će se kroz perspektivu standarda ljepote i poglavlje o tijelu prikazati utjecaj društvenih mreža na žensku populaciju. Glavni cilj ovog rada je prikazati kako društvene mreže utječu na sliku ženskih osoba o njihovom tijelu, te objasniti aktualne standarde ljepote kroz pojam društvenih mreža. Naposljetku je važno znati da se postepeno uvođenjem aktivističkih pokreta u prilog prihvaćanju različitosti doprinosi prihvaćanju svih osoba u društvu neovisno o tome kako izgledaju.
Sažetak (engleski) The research aims to establish what role the use of the social network Instagram has on the construction of the image of the female body. Beauty standards are a sociologically relevant topic that stretches throughout history, and they are important because they represent an unrealistic image that society imposes (especially on women). Throughout history, standards of beauty have changed, and women have been expected to conform to these standards since they are considered "desirable". The construction of these standards was often inspired by advertisements or films, and today social networks are responsible for a large part of the new (today's) standards of beauty. This paper will explain the concept of beauty standards that change throughout all periods under the influence of various factors in society. With the advent of social networks, new social phenomena are occurring, among which is the influence on the perception of beauty and one's own body. The aim of this work was to show how exactly these social networks influence the construction of the image of the female body, and the new standards of beauty that have been imposed. Numerous studies are showing a growing connection between the use of social networks and dissatisfaction with one's own body among the female population. The paper shows how social networks and representations of the female body in the media have an impact on women and the process of objectification, that is, self-objectification in themselves. The role of social media in society is complex and consists of several meanings, but it is primarily important to understand what social media actually is. That is why, in addition to explaining concepts such as body and beauty, the paper will explain the concept of social media, and through the perspective of beauty standards and the chapter on the body, the influence of social networks on the female population will be shown. The main goal of this paper is to show how social networks affect the image of women about their bodies, and to explain the current standards of beauty through the concept of social networks. Finally, it is important to know that the gradual introduction of activist movements in support of the acceptance of diversity contributes to the acceptance of all people in society, regardless of how they look.
Ključne riječi
standardi ljepote
tijelo
slika tijela
društveni mediji
društvene mreže
Ključne riječi (engleski)
beauty standards
body
body image
social media
social networks
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:054853
Studijski program Naziv: Sociologija (jednopredmetni); smjerovi: znanstveni Smjer: znanstveni Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sociologije (mag. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-15 18:37:37