Naslov Osoba kao brand u američkoj glazbenoj industriji od 1980-ih do danas
Naslov (engleski) Personal branding in the American music industry from the 1980s to present
Autor Franjo Pehar
Mentor Sanjin Dragojević (mentor)
Član povjerenstva Sanjin Dragojević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Grbeša-Zenzerović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Mučalo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet političkih znanosti (Odsjek za novinarstvo i medijsku produkciju) Zagreb
Datum i država obrane 2016-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Novinarstvo
Sažetak Stvaranje brenda u američkoj glazbenoj industriji postavlja standarde za svjetsku glazbenu industriju uopće. U komercijalnom i društvenom kontekstu imamo niz primjera glazbenih brendova koji su ostavili trag u popularnoj kulturi i postavili određene standarde kojih se valja držati prilikom uspostavljanja osobnog brendiranja u glazbi. Primarni subjekti u mom radu su popularni izvođači u američkoj glazbenoj industriji poput Beyonce, Justina Biebera, Britney Spears, Selene Gomez, Michaela Jacksona… Na početku rada definiram osnovne pojmove brendiranja, oglašavanja i promocije te nastojim ta tri pojma povezati sa stvarnim primjerima iz američke glazbene industrije. Kroz rad navodim primjere Madonne, Michael Jacksona kao pionira glazbenog brendiranja u američkoj glazbi te kvalitativnom metodom nastojim usporediti sve etape brendiranja u američkoj glazbenoj industriji. U svom diplomskom radu na primjerima objašnjavam koliko se način brendiranja osobe u američkoj glazbenoj industriji promijenio pojavom novih medija te koje strategije i taktike brendiranja koriste novi glazbeni brendovi koriste prilikom plasiranja svog proizvoda. Istraživanjem koje sam proveo pružam uvid u način uspostave komunikacije na društvenim mrežama te pokazujem promjene koje se događaju u glazbenoj industriji u poslovnom smislu. Kako funkcioniraju glazbene ljestvice, kako se plasira određeni proizvod koje su metode kojima izvođači pokušavaju privući pozornost na svoj proizvod istraživao sam kroz case study na primjeru plasiranja novih materijala Madonne, Beyonce i Britney Spears. Istraživanje također pruža uvid u nove platforme poput You Tube-a, iTunesa, Spotify-a, Apple Music-a… Rezultatima svog istraživanja dobio sam uvid koji pokazuje na primjerima koliko su se kanali i načini promoviranja promijenili te koliko je jača povezanost publike i brenda u glazbi danas nego prije.
Sažetak (engleski) Making a brand in the American musical industry sets the standard for the worldwide musical industry in general. In the commercial context as well as in the social context, there are a number of musical brands that have made an impact and that have set certain standards which are to be considered while making a personal branding in the musical industry. The primary examples that I am focusing on in my work are pop singers from the American musical industry such as Beyonce, Justin Bieber, Britney Spears, Selena Gomez, and Michael Jackson…... At first I am defining the basic terms of branding, advertising and promotion and I am trying to connect these three terms with real examples in the American musical industry. Throughout the paper I am focusing on the examples of Madonna and Michael Jackson as pioneers of the musical branding in the American musical industry and am using quality methods to compare all steps of branding in the American musical industry. In my thesis I am explaining on real examples how the musical branding has changed with the invention of the new media and which tactics and strategies of branding are used by the artists to launch their new product. With the research I have made, I am providing a look inside the mechanism that stands behind the communication throughout social media and I am showing all changes that are happening in the musical industry on the business area. I have researched through case study on the example of Madonna, Beyonce and Britney Spears, how the charts work, how is a certain product being brought to the market, what are the methods that artists use to draw attention to their product. The research gives also a glimpse in the new platforms such as You Tube, iTunes, Spotify, Apple Music… With the results of my study, I have shown on examples how the channels and ways of promotion have changed and how now there is a stronger than ever connection between the brand and the audience.
Ključne riječi
brand
osobno brendiranje
glazbena industrija
Amerika
MTV
celebrity endorsement
oglašavanje
promocija
plasman proizvoda
društvene mreže
Facebook
Twitter
Instagram
You Tube
iTunes
Spotify
Apple Music
Streaming
Ključne riječi (engleski)
brand
personal branding
musical industry
America
MTV
celebrity endorsement
advertising
promotion
product placement
social media
Facebook
Twitter
Instagram
You Tube
iTunes
Spotify
Apple Music
Streaming
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:114:979095
Studijski program Naziv: Novinarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra novinarstva (mag. nov.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-11-30 08:40:23