Sažetak | Rad se bazira na teoretskom i praktičnom prikazu poslovnog odijevanja i bontona u turizmu,
odnosno poslovnom svijetu te međudjelovanje poslovnog odijevanja i bontona i međuljudskih
odnosa. Opisan je i sam pojam poslovnog odijevanja, kao i poslovnog bontona. Tako
poslovnu odjeću možemo definirati kao neverbalnu komunikaciju kojom se iskazuje
poštovanje prema nekoj instituciji ili poduzeću. Odijevanje je način predstavljanja sebe i
poduzeća, stoga je vrlo važno odijevati se prema pravilima ponašanja i odijevanja.
Neverbalnu komunikaciju i poštivanje internih smjernica, odnosno bonton u poslovnom
svijetu čine najprije odijevanje, zatim osobna higijena, make-up, čistoća, geste, mimika,
ljubaznost, osmijeh, kašnjenje i drugo. Bonton prije svega predstavlja poslovnu kulturu,
obuhvaća elemente kao što su poslovno odijevanje, pravila ponašanja s drugim ljudima, kao i
ponašanje za stolom pri poslovnim objedima. U svrhu rada provedeno je istraživanje o
postojanosti i važnosti poslovnog odijevanja i bontona u turizmu, u kojem su sudjelovali
zaposlenici hotelskih poduzeća u Republici Hrvatskoj, različitih zanimanja, struktura
obrazovanja te dobnih skupina. Istraživanje je potvrdilo važnost poslovnog odijevanja i
bontona, prikazalo educiranost zaposlenika te provođenje istoga. |